ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Saade: – Eurovision? Nej tack! Stjärnan vill varken leda eller delta i ”Mellon”: ”Det där lämnar jag till Måns”

Av Josefin - 19 oktober 2012 23:48

 

Efter ett år av tystnad är Eric Saade tillbaka – med hip hop.

I nästa veckas ”X-factor” är det livepremiär för nya singeln.

Men stjärnan passar också på att tacka nej – till schlagern.

– Det där lämnar jag åt Måns, säger han.


Eric Saade, 21,tog ett år av.

”Popular” må ha varit populär – men flickfavoriten ville hitta ett nytt sound.

– Jag hade redan gjort allt i Sverige. Så jag höll käften ett tag. Men nu kände jag att det var dags att öppna munnen igen, säger han.


Tackar nej till schlagern

Men det är inte bara soundet som är förändrat.

Eric Saade tar nu bestämt avstånd från Melodifestivalen.

– Det är inte aktuellt, och det vet de. Det var en fin start, men jag trivs bättre på egna ben.

– Dessutom är jag rent musikaliskt väldigt långt bort från schlagern nu. Jag har lagt det där bakom mig, säger han.

Och du har inte fått frågan att leda schlagern?

– Nej, och det är dessutom inte min grej att vara programledare. Det där lämnar jag åt Måns, säger han.

Nu är Saade dubbelaktuell. Nästa vecka släpper han två nya singlar – och uppträder i ”X factor”.

– Men det kan mycket väl hända att jag gör annat också. Jag skulle gärna köra lite med deltagarna – och visa dem hur det går till, säger han och skrattar.

Gör hip hop

I vår väntar albumsläpp. Den nya plattan beskriver han som ”urban” – och hip hop-influerad.

– Det börjar bli mycket mer hip hop, det är därför jag släpper två singlar. Den ena är radiovänlig, och den andra är mer urban, säger han.

Men fansen behöver inte oroa sig – Eric Saade har inte börjat rappa.

– Nej, haha, det ska jag inte göra, det är fortfarande radiomusik, säger han.



 
 
Ingen bild

Josefin

20 oktober 2012 00:11

Blev så sjukt irriterad och arg när jag såg vad folk skrivit för kommentarer på den här artikeln. Varför orkar folk hacka så på Eric? Han har ju inte alls hybris, lixom om man tänker efter så har han ju gjort väldigt mycket i Sverige men det gjorde mig så sur när folk hackade ner på honom återigen :(

Josefin

20 oktober 2012 11:54

Håller helt klart med dig :) blir så himla arg på folk som klagar på Eric.... Jag tänker så här, dom är bara avundsjuka på Eric att han har kommit så långt och mer.... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards