ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Josefin - 19 oktober 2012 23:48

 

Efter ett år av tystnad är Eric Saade tillbaka – med hip hop.

I nästa veckas ”X-factor” är det livepremiär för nya singeln.

Men stjärnan passar också på att tacka nej – till schlagern.

– Det där lämnar jag åt Måns, säger han.


Eric Saade, 21,tog ett år av.

”Popular” må ha varit populär – men flickfavoriten ville hitta ett nytt sound.

– Jag hade redan gjort allt i Sverige. Så jag höll käften ett tag. Men nu kände jag att det var dags att öppna munnen igen, säger han.


Tackar nej till schlagern

Men det är inte bara soundet som är förändrat.

Eric Saade tar nu bestämt avstånd från Melodifestivalen.

– Det är inte aktuellt, och det vet de. Det var en fin start, men jag trivs bättre på egna ben.

– Dessutom är jag rent musikaliskt väldigt långt bort från schlagern nu. Jag har lagt det där bakom mig, säger han.

Och du har inte fått frågan att leda schlagern?

– Nej, och det är dessutom inte min grej att vara programledare. Det där lämnar jag åt Måns, säger han.

Nu är Saade dubbelaktuell. Nästa vecka släpper han två nya singlar – och uppträder i ”X factor”.

– Men det kan mycket väl hända att jag gör annat också. Jag skulle gärna köra lite med deltagarna – och visa dem hur det går till, säger han och skrattar.

Gör hip hop

I vår väntar albumsläpp. Den nya plattan beskriver han som ”urban” – och hip hop-influerad.

– Det börjar bli mycket mer hip hop, det är därför jag släpper två singlar. Den ena är radiovänlig, och den andra är mer urban, säger han.

Men fansen behöver inte oroa sig – Eric Saade har inte börjat rappa.

– Nej, haha, det ska jag inte göra, det är fortfarande radiomusik, säger han.



Av Josefin - 19 oktober 2012 23:29

Av Josefin - 19 oktober 2012 22:09

Inbäddad bildlänk

" eating dinner!:)"

Inbäddad bildlänk

"I'm eating too... Hahaha lol"


Haha... Eric du är för söt när du äter... ;)

Av Josefin - 19 oktober 2012 17:42

 

"Repat färdigt med @ericsaadeofficial och gänget!!! "

Av Josefin - 19 oktober 2012 16:13

Lyssna på när Theo gör en egen tolkning av "Manboy" så himla gulligt!!

Av Josefin - 19 oktober 2012 16:06

Av Josefin - 19 oktober 2012 14:57

 

Eric Saade gör smygcomeback


Flickidolen Eric Saade, 21, har inte släppt en singel på ett år. Och sedan arenaturnén i våras har han fokuserat på Polen och Norge.

- Det har gått jättebra. Jag har aldrig fått sån respons som jag fick i Norge, säger han.


Men nästa fredag dyker popstjärnan upp i TV4:s "X factor".

- Det är en mini-comeback, i och med att jag hållit käften i ett år. Jag har försökt hitta något nytt, säger han.

- Jag kände att jag gjort allt jag kunde göra i Sverige. Jag sålde flest plattor av alla artister förra året. Nu kändes det rätt att komma tillbaka.

Eric kommer att uppträda med sin nya singel "Marching (in the name of love)", som släpps nästa onsdag. Då kommer även singeln "Miss unknown".

- "Miss unknown" är väldigt urban och är väldigt hiphop-influerad, säger han.


Av Josefin - 19 oktober 2012 14:55

 

"Daaaancers:)"

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards