ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Josefin - 20 december 2013 14:56

Av Josefin - 20 december 2013 10:00

        



På väg hem från parken-Mollys perspektiv


Jag hade varit ute och gått nästan hela förmiddagen och när jag var på väg hem till lägenheten så mötte jag Sara den personen jag inte vill träffa och började prata med mig, jag svarade för att vara artigt lite men sen vile jag inte vara kvar och sa att jag var tvungen att gå hem nu efter allt hon har sagt. Jag märkte inte att det kommer några tårar rinnande från min kind, jag kollade ner och torkade bort den och såg inte vart jag gick och råkade gå in i en person som jag tyckte jag kände igen.


-Hej Molly, sa han med en röst som jag kände igen.

-Hej känner jag dig? Sa jag och såg säkert frågande ut.

-Känner du inte igen mig? Sa han och log.

-Nej inte riktigt, sa jag.

-Det är ju jag din barndomskompis Oscar, sa Oscar.

-Ja nu kommer jag ihåg dig. Hej Oscar, sa jag och log.¨

-Har du gråtit eller du ser ledsen ut? Sa Oscar och gav mig en kram.

-Nej det är inget speciellt, sa jag och log.

-Okej vill du ta en fika? Sa Oscar och log tillbaka.

-Kan tyvärr inte nu. Men en annan dag kan vi, sa jag och log.

-Okej men det var trevligt att träffa dig, sa Oscar.

-Detsamma, sa jag och vi sa hejdå till varandra så var jag på väg hem igen till lägenheten och till Eric.



*



När jag kom hem så var dörren öppen, jag gick in och tog av mig skorna, hängde av mig jackan. Jag kollade efter Eric men han var inte i köket, vardagsrummet men tänkte han kan väl inte sova nu klockan är ju nästan ett. Men jag gick till sovrummet och öppnade dörren och fick en chock för Sara låg bredvid Eric i sängen. Jag blev så himla chockad och kände hur tårarna brände i ögonlocken nu.






Tidigare hemma i lägenheten-Erics perspektiv


Jag hade precis kommit hem från gymmet och var helt slut och tänkte vila lite, så gick och la mig i sängen och somnade till en stund. Men när klockan blev ett så tyckte jag hörde dörren öppnas och ser Molly framför mig stå vid dörröppningen och har tårar i ögonen men fattar inte varför när jag vänder mig om och ser Sara ligga där… jag blev själv chockad och ställde mig upp snabbt och gick snabbt fram till Molly.


-Molly det är inte som det ser ut. Jag viste inte att Sara hade kommit hit, sa jag och smekte Mollys kind men hon backade undan ifrån mig och gick därifrån snabbt och jag hörde dörren smälla igen.

Jag såg argt mot Sara som satt upp i sängen.


-Fattar du vad du har gjort eller? Sa jag argt.

-Men Eric jag vet att du har känslor för mig erkänn bara det, sa Sara och gick fram till mig.

-Jag kommer ALDRIG vara kär i dig! Gå härifrån och låt mig vara här och nu, vill inte ha vänner som förstör mitt förhållande eller liv, sa jag mer argt och Sara gick snabbt ut från lägenheten.


Jag satt mig i sängen och tog upp mobilen, jag måste få tag på Molly nu men hon svarade inte någon gång. Jag började bli oroligt och tog snabbt på mig skorna och jackan, låste dörren och sprang ut till bilen för att leta rätt på Molly.






Någonstans i skogen-Mollys perspektiv


Jag hade precis så chockad och visste inte vad jag skulle göra när jag såg Sara ligga bredvid Eric hemma i lägenheten för en stund. Så jag sprang ut från lägenheten igen och Eric sa något men jag hörde inget för jag blev bara så chockad av det jag såg.


Det blåste kallt och Eric har ringt flera gånger men jag har inte svarat någon gång, orkar inte just nu. Jag var i någon skog och visste inte vart jag gick, men satt mig på en sten täckt av snö och bara tänkte på allt och på Eric. Jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken, så började snöa mitt i allt så det blev ännu kallare.







Eric kommer till en skog-Erics perspektiv


Jag har letat precis överallt men hittade inte Molly någonstans, tills jag åkte förbi en skog. Jag stannade bilen och gick ut och så gick jag in en bit i skogen.


-MOLLY ÄR DU HÄR?! ropade jag flera gånger. Jag gick längre in i skogen, det blåste kallt och snöade med.

Jag kanske har gått i nästan 2timmar och letat efter Molly här, när jag skulle vända att gå till bilen så tyckte jag såg något som glittrade i snön. Jag gick fram dit och tog bort snön och då var det Molly som låg där. Det gjorde ont i mig när jag såg henne ligga där i snön helt livlös, hennes läppar var blå/lila. Jag tog bort all snö och försökte lyfta upp henne, Molly var hur kall som helst men när jag kom fram till bilen så la jag henne i baksätet och tog av mig jackan så la jag den över henne. När vi kom hem så var klockan halv tolv på natten och jag lyfte upp Molly och bäddade ner henne i sängen i värmen och Molly började få tillbaka värmen lite men vaknade inte. Jag gjorde mig klar och la mig också bredvid henne och låg och kollade när hon låg där, sen så somnade jag med.







Nästa dag-Mollys perspektiv


Sist så låg jag i snön i någon skog, men när jag vaknade så var jag hemma i lägenheten och låg i sängen. Jag reste mig upp ur sängen men kände mig bara yr, jag hörde någon spola i badrummet och snart så kom Eric in i sovrummet.

Eric gick fram och satt sig bredvid mig i sängen och det kom bara tårar ifrån mig från igår.


-Äntligen så har du vaknat. Har varit så orolig sen igår när jag hittade dig i snön efter det som hände igår, sa Eric och smekte min kind.

-Snälla svara hur och varför var Sara här igår och låg bredvid dig i sängen? Sa jag och fick hålla mig för tårar när jag sa det.


-Du ska veta att jag inte visste något om det, jag hade kommit hem från gymmet och la mig i sängen och vila men somnade, så glömde jag tydligen att låsa dörren och Sara måste ha kommit hit själv bara, så jag visste inget att hon hade kommit jag lovar det, sa Eric och jag såg att en tår rann ner för hans kind. Jag torkade bort den med min hand och log emot han.


-Du är mitt ALLT Molly, det är bara du som finns i mitt liv, sa Eric sen och pussade mig på pannan.


-Jag älskar dig fruktansvärt mycket Eric, sa jag och log.


-Jo imorgon tänkte jag att vi skulle åka till Idre fjäll några dagar och bara vila upp oss bara vi två, sa Eric och log.


-Det låter helt underbart, sa jag och drog ner Eric mot mig så kysstes vi passionerad. Det ska alltid vara Eric och jag, det ska jag se till för jag älskar honom så himla mycket!

 





Där kom kapitel 5 upp! hoppas ni ska gilla den :)

 Idag så ska jag till stan och handal julklappar men när jag kommer hem sen så ska jag försöka börja skriva nästa kapitel och så kommer ni bl.a får veta: Vem är det som ringer Molly uppe i Idre fjäll hela tiden? Vad händer där uppe? Hur blir deras jul och såklart mycket mycket MERA!


TUSEN TUSEN TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER NI ÄR BARA BÄST!<3

bLIR LITE TÅRÖGD NÄR JAG LÄSER DOM FÖR NI SKRIVER SÅ HIMLA FINA ORD :')

STOR KRAM TILL ER ALLA!!!

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards