ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Marching (in the name of love) kapitel 25

Av Josefin - 25 juli 2013 23:24

         


I badrummet i lägenheten-Mollys perspektiv


Vi hade precis kommit hem igen, och jag gick till badrummet för att tvätta av mig lite. Men jag blev lite rädd för hur jag såg ut i ansiktet, stora blåmärken nästa överallt. Men jag tvättade av mig och sen gick ut till vardagsrummet där Eric satt, jag satt mig bredvid han och jag kände att jag var tvungen att berätta vad som har hänt nu, jag fick en stor klumb i magen och visste inte hur jag skulle säga det men nu ska jag göra det.

Jag satt mig bredvid Eric i soffan och han kollade rakt in i mina ögon.


-Vill du berätta vad som hände på klubben igår? Sa han och såg alvarigt mot mig.

-Ja det kan jag göra nu, sa jag och tog ett djupt andetag innan jag började.


-Jo när jag skulle på toaletten så kände jag att en titta på mig, men jag struntade i det och gick in till toan och när jag var färdig så var jag helt ensam och då kom han som du såg i parken tidigare idag, och jag minns inte vad han sa riktigt men han sa att jag aldrig skulle slippa se han, och han slog till mig lite och sen minns jag inget mer från den kvällen. Sa jag och kände hur tårarna rann från mina kinder.


-Men älskling då, du behöver inte vara rädd för han om han dyker upp efter dig jag kommer skydda dig från allting och låta inget hända dig. Sa Eric och torkade bort nåra tårar från min kind.

-Du är för söt, du kan inte förstå hur glad jag är över att få ha dig i mitt liv, sa jag och log.

-Och du jag är glad för att jag får ha dig i mitt liv, jag skulle inte kunna leva utan dig, sa Eric och sen kände jag hans läppar mot mina.


-Jo en fråga, skulle inte du till Norge idag? Sa jag och kollade in i hans ögon.

-Jo, men flyget var inställt, Sa Eric.

-Tråkigt, att det blev inställt, sa jag.

-Ja, men nu får jag vara mer med dig, sa Eric och log flörtigt.


Jag han inte säga något tills jag kändes Erics läppar mot mina, jag lekte samtidigt med hans hår och sen råkade jag trilla ner från soffan och hamnade på golvet.


-Hur gick det älskling? Sa Eric och försökte att inte skratta.

-Det gick bra, sa jag och ställde mig upp och gick ut till köket för att dricka.




Erics perspektiv


Jag satt kvar i vardagsrummet medan Molly gick till köket, och då kom jag på en kanon bra idé så jag satt igång min dator och gick snabbt in på internet. Jag skulle överraska Molly med 1vecka semester i Italien för att komma bort från allting nu, men det fick bli om 2dagar för då är jag ledig och så ska jag fråga Mollys manager om hon kan ta ledigt med i en vecka. Men får boka det imorgon för det ska bli en överraskning till Molly, och hoppas hon kommer gilla den.



*



Klockan var halv elva och vi låg i sängen och myste lite innan vi somnade för jag har jobb imorgon, men helst vill jag inte lämna Molly när hon inte mår så bra efter allt som har hänt. Så det ska bli skönt med en semester och komma bort från allting och bara vara med den jag som betyder allt för mig.


-Vad tänker du på? Sa Molly och log mot mig.

-Nej inget, ska jag släcka lampan för jag börjar bli trött? Sa jag.

-Ja, jag börjar också bli trött, sa Molly.

-God natt min prinsessa, sa jag och pussade Molly på pannan.

-God natt min prins, sa Molly och log sitt underbara leende.

Sen somnade vi tätt ihop.





Nästa dag-Erics perspektiv


När jag kom till studion så var klockan nio, och jag mötte J-son på väg in. Men innan jag började jobba så kollade jag på resan igen och jag hade ringt Mollys manager och det gick bra att hon var ledig i en vecka för en semester.


-Vad gör du bro? Sa J-son och jag kollade upp mot han.

-Jo jag tänkte överraska Molly med en resa till Italien för hon har inte mått så bra, sa jag.

-Okej, ni kommer få det mysigt på resan, sa J-son och log.

-Ja det hoppas jag, sa jag och log.


När vi hade jobbat i ungefär en halvtimme så kom Tomas och sa att någon sökte mig och ståg utanför och väntade, så jag reste mig upp och gick ut och det kom som en chock när jag såg det var samma kille som var på Molly.


-Vad gör du här? sa jag argt.

-Ville bara hälsa på dig, sa han och log ett hånfullt leende.

-Du ska inte tro att jag förlåter dig efter allt du har gjort min flickvän, så du kan bara dra härifrån! Skrek jag till han.

-Lugna ner dig, och skrik inte åt mig! Sa han och höjde sin röst.

-Jag tänker inte lyssna på dig mer, sa jag och vände mig om för att gå in till studion igen.

-Man går inte när någon pratar med än! Sa han och kom emot mig och tag i min arm.


Då precis så hörde jag en ropa mitt namn, och när jag vände mig så såg att det var Molly som kom snabbt emot oss.


-Släpp honom nu! Skrek Molly till killen.

-Men det kom ju prinsessan, sa han och släppte min arm och gick emot Molly.

-Du låter henne vara! Skrek jag och gick emot han.


Och då kom det ett slag emot mig så jag trillade ner på marken.

-ERIC!! Ropade Molly men han hållde i henne så hon inte kom loss.

-Släpp mig nuu!! Skrek Molly.

- Aldrig! Sa killen tillbaka.




Mollys perpektiv-på väg till Erics studio


När jag kom runt hörnet så såg jag Eric och han som var på mig, och då kom ilsken inom mig och jag gick snabbt dit.


-Släpp honom nu!! Skrek jag.

-Men det kommer prinsessan, sa killen och kom emot mig.

-Du rör henne inte! Sa Eric och kom emot han, men då kom det ett slag mot Eric så han trillade ner på marken.

-ERIC!! Ropade jag.

-Släpp mig nu!! Skrek jag med tårar i ögonen.

-Aldrig! Sa han tillbaka och ställde mig mot väggen.


Nu kom ilskan inom mig, och då råkade jag sparka till honom mellan bena. Han vek sig ner på marken och jag sprang fram till Eric som låg kvar på marken.


-Det här ska du få ångra! Sa han argt, men precis när han kom emot mig så kom Tomas ut och han var borta.

-Vad har hänt? Sa Tomas oroligt och kollade på oss och Eric hade precis kommit upp men hade ont.

-Kan berätta sen, sa Eric och log mot Tomas.

-Okej, men kom hem ni nu. Så ni får vila vad som har hänt nu, Sa Tomas.

-Tack Tomas, sa Eric.


Vi var på väg till min bil och det var lite tur att jag tåg den, för Eric hade lite ont och orkade inte gå så mycket nu.




*



När vi kom hem så satt vi oss i soffan och gjorde ingenting och såg att Eric tänkte på något.


-Vad tänker du på? Sa jag och kollade in i hans ögon.

-Jag tänker bara på en helt underbar semester i Italien i en vecka med världens underbaraste människa, sa Eric och log mot mig.

-Va?! Ska vi till Italien.. sa jag chockad.

-Ja jag tänkte att vi ska komma bort från allting ett tag och bara ha roligt, sa Eric.

-Du är världens bästa pojkvän, sa jag och kastade mig runt Erics axlar i en kram, men var lite försiktigt eftersom han hade ont.

-Och du är världens bästa flickvän! Sa Eric och sen kände jag hans underbara läppar mot mina i en passionerat kyss där vill jag stanna tiden och bara vara i Erics armar men nu ska det bli 1vecka semester i Italien som jag längtar dit och bara vara med den person som betyder allt för mig!



Där kom kapitel 25, hoppas ni ska tycka om den och kommentera vad ni tycker! och tack till er som hjälpte mig vad det ska hända, annars hade det något inte kommit något ikväll ;) så tack så himla mycket! utan er som läser bloggen och novellen ska veta att bloggen skulle inte vara något om ni inte fanns! <3 Puss&Kram <3


i nästa kapitel kommer ni får veta: vad händer på semestern i Italien? och vem är det som ringer Molly mitt i natten, och mycket mer.

 
 
Ingen bild

Linnea

26 juli 2013 10:56

Tummen upp :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards