ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Eric Saade: Jakobstad är en gullig stad

Av Josefin - 19 mars 2013 15:17

"En gullig stad". Så beskrev Eric Saade Jakobstad då han besökte God morgon Österbotten på tisdag. Saade ger två konserter i Jakobstad under Campus Allegros invigningsvecka.

Saade har besökt Finland en gång förr, då var han i Tammerfors. Nu är det första gången han håller konsert i Finland.
- Det ska bli väldigt roligt. Nu blir det två konserter med mig och mitt band i kväll, men jag hoppas komma hit igen med min konsertturné i sommar och då blir det show och dans. I kväll är det bara jag som dansar.

Fokus på musiken
På tisdag kväll blir det inga stora scenshower, rök och splittrat glas i Campus Allegros aula.
- Det blir mer fokus på musiken än det brukar vara, en timmes lång konsert där vi ger 110 procent, säger Saade.

Den första konserten blev slutsåld och då arrangerades snabbt ytterligare en. Tidsschemat är tajt, så Saade hinner inte med någon signering.

Eric Saade anlände till Österbotten sent igår kväll och har inte hunnit se så mycket av omgivningen hittills, bara en natt på Stadshotellet i Jakobstad. Ett första intryck har han i alla fall.
- Det är en väldigt gullig stad, väldigt söt, allting är lite mindre än vad jag är van vid.

Nytt album i sommar
Saade jobbar just nu med ett nytt album efter Vol 1 och Vol 2 som kom ut 2011.
- Förhoppningsvis kan vi släppa det i slutet av juni, säger han. Första singeln släpps i april, så då får vi se hur den tas emot. Jag släppte precis min nya låt Marching i Finland.
De nya låtarna kommer inte att spelas på konserterna i Jakobstad.
- Det är för tidigt att höra dem som kommer i sommar, men allt som kommit ut fram tills kan spelas.

Har du mycket fans i Finland?
- Jag tror det, det är därför jag är här. Det känns bra, jag har fått jättebra respons, men är ju fortfarande väldigt ny här, så det blir kul att se vad det utvecklas till, funderar han.

Tror du att du får gå i fred på stan i Jakobstad i dag?
- Ingen aning, men jag tror inte att jag hinner gå så mycket på stan, utan kommer att fokusera på att repa med mitt band på dagen.

Eric Saade, som är 22 år, blev känd i samband med svenska Melodifestivalen 2010 och kom då på en tredje plats med låten Manboy. Och känd för en ännu större publik 2011 då han vann den svenska uttagningen och blev trea i Eurovision Song Contest med låten Popular. Han säger att den som jobbar hårt kommer långt.
- Jag tror att man kommer dit man vill till sist.

Har ingen vardag
Hur hårt jobbar du? Hur ser en vanlig vardag ut i Eric Saades liv?
- Problemet är väl att det inte finns någon vanlig vardag, skrattar han. Jag antar att jag jobbar jättehårt, jag reser hit och dit hela tiden och tar aldrig paus. Samtidigt älskar det jag det här, så det gör mig ingenting. Jobbar man hårt blir det resultat av det också.

Målsättningen just nu är att slutföra det nya albumet, sen följer en turné i Skandinavien.
- Men jag vill till flera länder. Finland, Norge och Sverige går bäst nu, nästa land blir kanske Tyskland, tror han.

Hitta relaterat innehåll

KonserterHits

http://svenska.yle.fi/artikel/2013/03/19/eric-saade-jakobstad-ar-en-gullig-stad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards