ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Hearts in the air-kapitel 10

Av Josefin - 16 juni 2014 21:50

           

     




Erics perspektiv-Molly kommer in till han på sjukhuset


Dörren öppnas och in kommer någon tjej som jag inte känner igen. Hon kommer emot mig med ett leende på läpparna och ställer sig vid min sida på sjukhussängen.


-Hej Eric! Hur mår du? Sa hon och log.


-Vem är du? Känner jag dig? Sa jag och kollade undrande på henne.


Hon stod där helt chockad i ansiktet och såg besviken ut. Efter en stund så öppnar hon munnen igen.


-Känner du verkligen inte igen mig? Sa hon och kollade mig i ögonen.


-Nej tyvärr borde jag det eller? Sa jag.


-Jag är din kompis och ex-flickvän Molly, sa hon som tydligen heter Molly.


-Ledsen men jag minns ingenting om det, sa jag.


Hon Moll bara stod där och det såg ut som hon skulle gråta när som helst. Dörren öppnades och in kommer min läkare.


-Nu måste du går tyvärr så Eric kan få vila, sa läkaren och Molly bara nickade och gick sen ut från rummet. Jag la tillbaka huvudet på kudden och somnade till.

 





Mollys perspektiv-Utanför sjukhuset


När jag kom ut från sjukhuset så släpptes allt, jag började gråta och struntade om någon såg mig nu. Mitt liv var över nu för Eric minns ingenting med mig och då funkar inte mitt liv. Jag vet inte vad jag ska ta med till nu utan Eric i mitt liv.




Jag gick en lång promenad för att tänka lite, jag gick till en klippa och satt mig där en stund och tänkte på alla minnen med Eric. Då inser jag verkligen att jag älskar fortfarande han men nu är det nog försent om han inte minns mig nu.






Mollys perspektiv-3dagar senare


Det har gått 3dagar sen Eric vakna till och fick veta att han hade en liten minnesförluft. Jag har varit i studion hela tiden och försökt jobba men det har inte gått så bra, har bara tänkt på Eric och idag så ska jag till han och hälsa på han i sjukhuset. Har inte gjort det dom senaste dagarna, varför vet jag inte riktigt antar för jag blev rädd att Eric inte kommer ihåg mig.



När jag kom fram till sjukhuset så åkte jag upp till våningen Eric ligger på och när jag står utanför hans dörr och öppnar dörren så möts jag av världens finaste ögon.






Erics perspektiv-Innan Molly kommer in


Min läkare har precis varit här och tagit nya tester på mig. Så har Fredrik varit här och hälsat på men nu är jag ensam tills dörren öppnas och in kommer Molly med ett leende. Jag har försökt minnas saker om Molly och vissa av sakerna kommer jag ihåg, men inte allt.


Jag avbryts i mina tankar när Molly kommer och ställer sig vid min sida med ett leende på läpparna och jag ler automatiskt tillbaka emot henne, något speciellt är det med Molly som jag gillar men vad vet jag inte riktigt hoppas jag kommer på det snart.




FÖRLÅT FÖR HISTORENS TRÅKIGASTE KAPITEL OCH KORTASTE... MEN HAR INTE HAFT SÅ BRA FANTASI PÅ SLUTET SÅ SLÄNGDE IHOP LITE SNABBT NU FÖR ATT FÅ UT DEN. FÖR NI HAR VÄNTAT VÄLDIGT LÄNGE PÅ NOVELLEN NU KÄNNER JAG. MEN HOPPAS NI GILLAR DEN OCH KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER OM DEN OCH NOVELLEN SÅ LÅNGT :)


SÅ KAN JAG SÄGA ATT NU ÄR DET JU SOMMARLOV OCH JAG SITTER INTE SÅ MYCKET VID DATORN DÅ OCH DÅ VET JAG INTE HUR DET BLIR MED NOVELLEN... SÅ JUST NU SOMMARJOBBAR JAG I 3VECKOR SÅ KOMMER VARA EXTRA TRÖTT EFTER OCH INTE ORKA GÖRA NÅGOT.. MEN HOPPAS NI HÄNGER KVAR PÅ BLOGGEN OCH NOVELLEN ÄNDÅ FAST DEN INTE KOMMER UT SÅ OFTA NU!


NI BETYDER ALLT FÖR MIG OCH VARJE POSITIVA ORD FÅR MIG ATT LE OCH VILL BLOGGA MER FÖR ER SKULL<3


STOR KRAM TILL ER ALLA!<3

 
 
Ingen bild

Julia

17 juni 2014 06:17

Det gör inget att den blev lite tokig på slutet den blev jätte bra ändå! Ta det i din egen takt med novellerna skriv när du har din fantasi som mest och inte för att du måste skriva! Vi väntat här på bloggen efter fantasifulla kapitel med mycket story inte nåt man gjort på fem minuter ;) så skriv när du känner för det istället för att känna dig pressad :)

 
Ingen bild

Tilda

17 juni 2014 09:45

Det var absolut inget tråkigt kapitel, det var bra! :) själv jobbar jag också så då hinner man det man hinner. Ta det lugnt och njut av sommaren så tar du bloggen när du har tid. :) Vi läsare finns kvar! ❤️
Kramkram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards