ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Hearts in the air-kapitel 9

Av Josefin - 2 juni 2014 23:07

      

         

(LÅT TIPS JUSTIN BIEBERS LÅT "BE ALRIGHT" FÖR LITE MER STÄMNING I DETTA KAPITEL, ELLLER OM NI HAR NÅGON ANNAN LITE SOLIGARE LÅT)  




  

Mollys perspektiv-Vid sjukhuset


När jag kom fram till sjukhuset så sprang jag fram till receptionen snabbt.


-Vart ligger Eric Saade? Sa jag andfått.


-Han är just nu på operation men han kommer ligga i rummet 202 på en våning 3, sa hon bakom disken.


-Tack, sa jag och sen sprang jag snabbt till hissen för att åka upp.


När jag kom upp till Erics våning och utanför dörren till hans rum så kom det fram en läkare till mig.


-hej är du vän med Eric Saade? Frågade han.


-Ja det är jag, hur mår han? Sa jag oroligt.


-Han har precis kommit ut från operationen men vi vet inte när han kommer vakna, sa läkaren.


Jag bara stod där chockad och mina tårar kom nu längst mina kinder och jag kunde inte hindra dom längre.


-Får jag gå in till han? Sa jag med gråten i halsen.


-Ja men inte för länge Eric behöver vila så mycket som möjligt, sa läkaren.


-Okej, sa jag och gick sakta in i rummet där Eric låg.


Tårarna kom mer nu när jag såg Eric ligga där bland slangarana helt livlös. Jag tog stol och satt mig vid han och tog Erics hand i min lite försiktigt.


-Snälla Eric vakna snart jag klarar min utan dig. Du betyder allt för mig, du tillhör min familj och…. Jag älskar dig och har gjort det sen kyssen på festen du kommer alltid finnas i mitt hjärta och var den personen som jag älskar mest av alla, sa jag medan mina tårar rann ner från mina kinder.


Sen satt jag bara där tyst och bara hoppas på att Eric vaknar när som helst men inget händer.  Tills jag känner en hand på min axel och jag vänder mig om och kollar upp så står Fredrik där med några tårar i ögonen.


-Fredrik hur visste du att Eric var här? sa jag frågande.


-Du sms:ade mig ju att jag skulle komma hit och att det har hänt något med Eric? Sa Fredrik lugnt.


-Just det hade glömt bort det, sa jag och log lite.


-Det förstår jag dig nu, men hur mår Eric? Sa Fredrik och kollade på Eric som låg helt stil i sjukhussängen.


-Han mår sådär men dom vet inte när han vaknar, sa jag med gråten i halsen igen.


Fredrik drog in mig i en kram och det behövde jag just nu men helst av Eric men Fredrik var som en bror för mig och hans kramar är mysiga.


-Ursäkta stör jag? Sa en röst från dörren.


-Nej det gör du inte, sa jag och backade från Fredrik lite.


-har du något nyhet hur det är med Eric? Sa jag sen med darrig röst.


-Ja… Eric ligger i koma, sa läkaren.


Jag bara stod där helt rom utan att fata riktigt vad läkaren sa…. Kan inte fatta att Eric ligger i koma. Vet inte hur jag känner längre, har gråtit för mycket redan men ändå så kommer det mer tårar tar dom aldrig slut… Eric snälla klara dig snälla jag ber dig.


-Jag ska lämna er nu men ni får gå om 5minuter, sa läkaren.


Vi nickade bara och läkaren gick ut. Fredrik drog in mig i en kram igen och nu behövdes det verkligen kan jag säga vad vi fick nyss veta av Erics läkare….


-Molly du behöver inte vara oroligt Eric kommer vakna snart han är en kämpe, sa Fredrik och log lite emot mig.


Jag log till var bara och hoppas att Fredrik har rätt om Eric nu. Jag skulle inte klara mig utan han i livet, Eric betyder allt för mig.





*



När klockan hade blivit tio på kvällen så hade jag precis kommit hem från sjukhuset. Jag gick och la mig på en gång för jag var hur trött som helst nu efter allt som har hänt. Men jag sov inte så bra ändå, är bara så grymt orolig över Eric just nu och vill vara hos han på sjukhuset bara och vara där när han vaknar.




Dagar gick och Eric har fortfarande inte vaknat men hans läkare tror att han kan vakna snart för dom har sett positiva förbättringar av Eric. Jag har hälsat på han varje dag och hoppas varje gång att han ska vakna nu men inget händer men hoppas han gör det snart.







1vecka senare-Mollys perspektiv


Det har gått 1vecka nu och nu börjar jag bli mer orolig över Eric som fortfarande inte har vaknat. Jag var just nu i studion en stund har inte orkar jobba så mycket på senaste tiden har varit för oroligt över Eric för att tänka på annat just nu. Men när jag åker till sjukhuset så hoppas jag att han har vaknat nu för om inte han har gjort så vet jag inte vad jag ska göra då.






På sjukhuset-Erics perspektiv


Jag vaknade sakta av ett starkt vitt ljus och då fattade jag att jag var på ett sjukhus. Dörren öppnades och in kom en person in som troligen var min läkare.


-Hej Eric härligt att du har vaknat nu, sa läkaren.


-Vad har hänt? Kommer inte ihåg något, sa jag lite hest med min röst.


-Minns du inget från olyckan eller något annat? Sa läkaren.


Jag skakade på huvudet lite försiktigt bara som svar.


-Vi ska nog göra lite tester på dig för se om du har några mer skador nu, sa läkaren.


-Okej, sa jag bara.





Mollys perspektiv-kommer till sjukhuset


Klockan var två när jag kom till sjukhuset och jag åkte upp direkt till Erics våning. När jag stod utanför dörren så kom Erics läkare emot mig.


-Molly nu har Eric vaknat men det är en annan sak du behöver veta bara, sa läkaren.


-Okej vadå? Sa jag lite nervöst.


-Eric har en liten minnesförlust och minns inte allt från dom senaste veckorna, så berätta inte något dramatiska saker just nu annars kan det sluta illa, sa läkaren .


Jag bara nickade till svar och öppnade sakta dörren sen och gick in till Eric. Han ser lite piggare ut nu tänkte jag lite för mig själv och snart kom tanken att Eric inte kan minnas allt dom senaste veckorna och det gör mig lite rädd.


-Hej Eric hur mår du? Sa jag och gick fram till hans säng.


-Vem är du? Sa Eric undrande.


Jag bara tittade chockad på Eric och fick inte fram några ord just nu, visste inte vad jag skulle göra nu kommer han verkligen inte ihåg mig....

           




DÄR KOM ÄNTLIGEN KAPITEL 9 UPP FÖRLÅT ATT DET KOM UPP SÅ SENT MEN BLEV KLAR MED DEN RUNT ÅTT HALV NIO OCH SATT MIG VID DATORN OCH SKRIV IN ALLT OCH DET TOG LITE TID;) MEN HOPPAS NI GILLAR DEN! NI SKA VETA ATT NI BETYDER GRYMT MYCKET FÖR MIG, NI FÅR MIG ALLTID ATT LE MED ERA FINA KOMMENTERAR<3 VILL BARA GE ER EN STOR KRAM :)


MEN SOM SAGT HOPPAS NI GILLAR KAPITEL 9 OCH KAPITEL 10 VET JAG INTE NÄR JAG FÅR UT DEN ELLER HINNER SKRIVA FÖR IMORGON SKA JAG PÅ KLASSRESA TILL LISEBERG, KAN NOG SKRIVA PÅ OSNDAG LITE MEN DÅ SKA JAG PLUGGA SÅ VI FÅR SE NÄR KAPITEL 10 KOMMER UT!


TA HAND OM ER ALLA SÅ NI VET NU SÅ BLIR DET INGET BLOGGANDE IMORGON PÅ HELA DAGEN, KRAM<3

 
 
Ingen bild

lina

3 juni 2014 16:39

Hej! Skulle va kul om du kunde skriva den innan 6juni, för reser då. Men åhh ska du till Liseberg? Ja bor i gbg så sjukt kul att du kommer till min stad hahahahaa. Du måste åka helix!! Fega inte ur för lovar du kommer ångra dig. Den ät jätte rolig och inte alls läskig

Josefin

3 juni 2014 18:38

Ska försöka skriva på kapitel 10 imorgon:) älskar Göteborg & Liseberg, åkte Helix och den var hur grym som helst;) hållde på att dö i den, hahaha men kul var den :)

 
Ingen bild

Lina

3 juni 2014 19:11

Hahahah! Jag va skiträdd när ja skulle åka den, men skrek såå mycket att jag blev hes nästa dag 😂 men de va värt de haahhah

Josefin

3 juni 2014 19:17

Ja skrek så mycket så jag blev torr i munnen, haha;) mm det var värt det att åka den :) haha

 
Ingen bild

Terran

3 juni 2014 22:55

Jätte bra kapitel & spännande åh hoppas Eric börjar minnas snart synd om de båda Molly & Eric älskar denna novell.
Åh åkte du Helix är så nyfiken på åka den måste till Liseberg snart men haha rädd ska banga ut väl när köar till den ;)

Josefin

3 juni 2014 23:03

Japp jag åkte Helix och den är kul, hållde på att banga ur den i kön men gjorde inte det... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards