ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Eric blir värd för greenroom

Av Josefin - 8 maj 2013 09:07

Eric Saade blir greenroomvärd under Eurovisionfinalen
Eurovisiontrean Eric Saade tar pulsen på artisterna under finalomröstningen.
Artikeltexten fortsätter längre ner Hoppa till artikeltexten
DELA VIA E-MAIL
SKRIV UT

Eric Saade i ledning under omröstningen 2011.

Eric Saade vann Melodifestivalen 2011 med låten "Popular" och tog hem en tredjeplats i Eurovision Song Contest i Dusseldorf.
Om det är någon som vet hur nervöst det är att sitta i greenroom så är det Eric Saade. När han tävlade 2011 låg han länge i ledning ? innan han till slut landade på en hedersvärd bronsplats. Det var också i greenroom som Eric fällde den klassiska kommentaren: "I really need to go to the toilet" (jag måste verkligen gå på toaletten).

Fokus på spänningsmomentet
Som greenroomvärd kommer Eric istället att vara den som peppar artisterna som sitter i samma situation som han själv befann sig i för två år sedan. Hans historik gör honom till den ultimata personen för uppdraget ? åtminstone om man ska tro Christer Björkman.

? På samma sätt som den perfekta öppningen på showen är verket av Björn, Benny och Avicii är Eric Saade den absolut perfekta greenroomvärden. Vi kommer fokusera på spänningen tävlingmomentet i den plan vi har för greenroom, säger han.

? Framför allt ska vi göra det i halvtid i omröstningen, och där var han i ledning för två år sedan, så han vet exakt vad de som sitter där går igenom. Eric kommer att vara med i programmet ett par gånger och ska bygga spänning.

"Så jävla nervöst"
Christer minns själv hur nervöst det var när "Popular" låg i ledning långt in i omröstningen 2011. Nu tror han att årets Eurovision kan få en minst lika spännande upplösning.

? Med Loreen blev vi ju inte så nervösa, men med Eric var det så jävla nervöst och en otroligt spännande omröstning. Jag tror att det kan bli så i år igen och stå mellan fem?sex låtar. Det är bara en känsla jag har, men jag tycker inte att vi har den där supergivna vinnaren. Det finns ingen "Euphoria" eller "Fairytale". Danmark är nog en av dem som kan vinna, men jag tror att det kan komma låtar som vi inte har räknat med, säger han.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards