ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg under juli 2012

Av Josefin - 18 juli 2012 12:17

Av Josefin - 17 juli 2012 23:47

Tooji: Jag tycker inte jag är lik Eric Saade

 

Norske schlagervinnaren slår ifrån sig likheterna

Han var oerfaren och livrädd på Eurovisionscenen.

Loreen blev Toojis stora stöd.

– Hon var som en storasyster för mig, säger den ”Lotta på Liseberg”-aktuelle norrmannen.

Andra gången han stod på en scen tävlade han i den norska motsvarigheten till Melodifestivalen.

Tooji Keshtkar, 25, var livrädd.

Och det blev inte direkt bättre av att han kammade hem vinsten och tog sig till Eurovision.

– Jag hade sådan ångest för att gå upp på scenen och när jag stod där kände jag mig generad. Allt gick i 200 och det var mycket press på alla artister, säger han.

Backstage sökte han tröst och råd av Loreen.

– Vi fick väldigt god kontakt. Vi kände att vi var mer lika än vad vi trodde från början, sedan stod vi bara och babblade och babblade. Hon var som en storasyster för mig och lärde mig att slappna av på scenen.

”Vi är inte lika”

I kväll står den mörkhårige popsångaren på scenen på Liseberg. Under Eurovision song contest har både hans dans och sång flera gånger jämförts med Eric Saades.

– Folk vill alltid jämföra artister hit och dit. Jag ser inte hur vi skulle vara lika, det handlar väl om att vi båda gör pop och tävlat i Eurovision. Men jag tycker varken att vi är lika i dansen, sången eller som personer.

Vad tycker du om svenska artister överlag?

– Ni svenskar är bra på att promota era artister och lyckas få dem stora utomlands. Där har vi i Norge mycket att lära. Se hur bra ni lyckats med Robyn och The Cardigans till exempel, det är imponerande.



Gå in på länken för att se videon och där kan man rösta om Tooji hat snått Saades stil..

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/article15128065.ab

Av Josefin - 17 juli 2012 19:51

                       

Av Josefin - 17 juli 2012 19:38

Så här såg det ut när Eric uppträde

Var någon där och såg Eric???

Av Josefin - 17 juli 2012 17:28

Av Josefin - 17 juli 2012 17:23

Av Josefin - 17 juli 2012 17:20

 

Eric ska vara med på Pridefestivalen den 3 augusti...???

Av Josefin - 17 juli 2012 17:16

Hoppas att det går att läsa

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards