ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Lik Eric...

Av Josefin - 8 maj 2012 21:35

Den som ser Toojis nummer kan lätt bli påmind om Eric Saade. Den som ser Toojis nummer kan lätt bli påmind om Eric Saade. Foto: Hege Bakken Riise

Tooji: "En komplimang att jämföras med Eric Saade"

Efter Sveriges bronsplacering med Eric Saade satsar Norge på samma kort och skickar en ung, snygg popkille med ett effektfullt dansnummer. Och Tooji har inga problem med att jämföras med sin svenske föregångare.

 

Tooji tävlar för Norge med bidraget "Stay".

Många har jämfört honom med Eric Saade både vad gäller utseende och artisteri, och i den sista delen av Inför Eurovision Song Contest hakar även Christer Björkman på och kallar honom "en Eric Saade-wannabe". Men Tooji, som representerar Norge med bidraget "Stay", tar inte illa upp – tvärtom.

– Med tanke på hur långt han kom i fjol med "Popular" så är det absolut en komplimang att vi blir jämförda. Jag tror också att vi har en liknande stil på scen, och även om våra låtar skiljer sig åt har vi samma energi och lite rockiga klädstil. Som artist vill man förstås stå för något eget, men i början av karriären är det vanligt att man jämförs med andra artister och därför tar jag det alltid som en komplimang, säger han.

Från socialarbetare till Eurovisionstjärna

Till skillnad från Eric, som kämpat för sin artistkarriär sedan ung ålder, hamnade Tooji i musikbranschen av en slump. Från början skulle han bli konstnär, men prestationsångesten blev för stor och Tooji började istället med musik, dans och drama. Han arbetade lite som modell och programledare på MTV, och upptäcktes av en slump när han medverkade i en en modeshow.

– Han som skulle sjunga i avslutningsnumret blev plötsligt sjuk. Jag stod i garderoben och nynnade när konferencieren ropade "du kan ju sjunga, du har en timme på dig att öva in låten". Jag tog chansen, och fick så mycket applåder att jag tänkte shit, det här måste jag göra mer av.

Efter den erfarenheten började Tooji jobba med musik på egen hand, parallellt med sitt jobb inom Barnevernet, där han arbetar med barn som lever under skadliga hemförhållanden. När managern sedan uppmanade honom att söka till Norsk MGP lydde han rådet – och slutade som vinnare av hela tävlingen.

Tycker ni att han är lik Eric?? det tycker jag ;)

 
 
Ingen bild

Emma

9 maj 2012 10:52

previewer från Mollys nya platta har lagts upp på yt! :)

Josefin

9 maj 2012 15:39

Mmm såg det idag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards