ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Josefin - 2 december 2014 20:58

Av Josefin - 2 december 2014 19:56

Ni har väl inte missat att Molly har en julkalender på shoppen www.mybymolly.com ända fram till jul varje dag! följ dom på instagram för mer om det dom heter "@mybymolly" där :)

Av Josefin - 2 december 2014 19:48

”Kommer inte skriva långa kapitel nu och det blir kanske drygt 15-20 kapitel det beror på mycket jag får idèer om det och glöm inte bort att läsa den och kommentera och att Eric och Molly är tonåringar och inte känner varandra här)

 

 


Mollys perspektiv


Klockan är halv sju på kvällen när jag är på väg hem från en kompis efter att vi hjälpt varandra att plugga inför provet i engelska nästa vecka. Det är också December alltså jul månaden och min favorit årstid, allt med julen älskar jag hur mycket glädje man sprider och all god mat man får. Det som är synd att man bor i Stockholm är att snön ligger aldrig kvar här och det tycker jag är synd för det är så mysigt och det lyser upp kvällarna från mörkret. Men nu är det nästan kolsvart ute några lyckstolpar lyser bara, jag är halvvägs på väg hem och när jag ska svänga in på min gata så ser jag någon sitta längst gatan med händerna för ansiktet. Jag går sakta fram och ser att det är en kille och jag hör några snyftningar från han.


-Hej hur mår du? Sa jag försiktigt.


-Det… är… bra med… mig, sa han mellan snyftningarna.


Jag kollade bara på han innan jag räckte fram min hand emot han och han lyfte upp huvudet och bara kollade på mig lite rädd.


-Jag kommer inte skada dig, jag tänkte hjälpa dig hem, sa jag vänligt.


Han tittade bara på mig en stund men tog tag i min hand sen och jag hjälpte honom att resa sig upp.


-Men min mamma är inte hemma idag och jag har glömt min nyckel hemma, sa han och kollade ner i backen.


-Okej men du får hänga med mig hem då och sova där, jag är också ensam hemma för min mamma och systrar är i Göteborg just nu, sa jag med ett leende.


Och där kom det första leendet från han nu och sen så började vi gå hem mot mig. Det som fanns i mina tankar just nu är varför gråt han? Varför satt han ute på gatan och vart är hans mamma? Och pappa? Men det tänker jag inte fråga nu för det blir för mycket för han säkert, jag får vänta tills imorgon med istället.




"Ungfär så här kommer novellen se ut, med ett perspektiv åt gången så imorgon så blir det ut Erics perspektiv. Kort kanske men vill inte ha så långa nu och det gör så att det kommer upp oftare så detta blir er julkalender för er ett nytt kapitel varje dag till jul! Hoppas ni gilla det och visst det är ett annorlunda kapitel som jag skriver nu men kände för det och fick en as bra idé om denne. men hoppas ni gillar den och kommentera gärna vad ni tycker om den!*


SÅ KAN JAG PASSA PÅ ATT SÄGA ATT NOVELLEN "HEARTS IN THE AIR" SKRIVER JAG NU BARA PÅ WATTPAD OM NI VILL LÄSA KLART DEN! DEN FINNS SOM APP OCH PÅ DATORN www.wattpad.com OCH DÄR HETER NOVELLEN "HEARTS IN THE AIR-ERIC SAADE & MOLLY SANDEN!" ELLER OM NI SÖKER PÅ MIG, SÅ HETER JAG "JOSSE_SAADE" SÅ HITTAR NI DEN DÄR!


PUSS OCH KRAM<3

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards