ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Hearts in the air-kapitel 5

Av Josefin - 1 maj 2014 12:30

      

    




Mollys perspektiv-tidigare på festen


Eric hade gått på toan bara, så jag och Kevin satt kvar på samma plats och pratade när jag plötsligt känner ett par läppar mot mina i en kyss. Jag blev först förvånad men sen kysste jag tillbaka. Kevin drog tillbaka och jag kollade chockad på han lite.


-Förlåt det var inte meningen men jag kunde inte motstå, sa Kevin och kollade in i mina ögon.


-Det gör inget jag blev chockad först men jag gillade det, sa jag och log.


Sen kände jag ett par läppar mot mina igen i en kyss och jag log i den nu.






Tillbaka till Erics perspektiv


När jag kom tillbaka till vardagsrummet så fick jag se en chock… Där på soffan satt Molly och Kevin och kysste varandra. Jag tappade glaset ur handen och jag kände att det var nära till att det kommer tårar. Jag svängde och gick snabbt tull hallen för att dra hem, men jag stoppades av Fredrik som kom fram till mig.


-Vart ska du Eric? Sa Fredrik.


-Hem jag är trött, sa jag och försökte att inte vissa att jag är nära till gråt.


-Har det hänt något? Frågade Fredrik.


-Nej det är inget är bara trött, sa jag.


-Okej men du får ha det så bra så ses vi någon annan dag, sa Fredrik.


-Detsamma jag det gör vi, sa jag.


Jag sa hejdå till Fredrik och gick snabbt ut från lägenheten. När jag kom hem så gick jag och la mig på en gång, men jag hade bilden från festen i mitt huvudet hela tiden. Men sen så somnade jag efter en stund tänkade.






Nästa dag: Det ringer på dörren


Jag har varit i sängen hela morgonen, har inte orkar få upp men fick göra det nu när det ringde på dörren. Jag blev förvånad när Molly stod där utanför.





Mollys perspektiv-åker hem till Eric


Klockan var halv ett och jag skulle åka till studion, men först så åkte jag hem till Eric för han gick bara igår från festen utan att säga något. Så jag måste fråga om det har hänt något. Jah stod nu utanför hans dörr och plingade på, det tog några sekunder innan Eric öppnade dörren.


-Hej Eric, sa jag och log.


-Hej Molly är det något särskilt du ville? Sa Eric.


-Nej men ville bara veta hur du mår för du gick bara iväg från festen igår, sa jag.


-Okej men det är inget var bara så trött igår, sa Eric och log.


-Härligt att det inte är något allvarligt bara, sa jag och log tillbaka.


-Nej det är det inte men vill du komma in? Sa Eric.


-Kanske en annan gång men ska till min studio nu, sa jag.


-Okej men du får ha det så kul idag, sa Eric.


-Tack detsamma. Hejdå, sa jag.


-Hejdå, sa Eric.


Eric stängde dörren och jag gick ner till min bil för att åka till studion. Men det kändes som Eric döljde något för mig, men vad vet jag inte och det ska jag ta reda på.






Erics perspektiv-Efter att Molly har gått


Efter att Moll har gått kunde jag inte sluta att le och det är konstigt. Varför händer det här mig? Jag har haft Molly i huvudet sen hon kom hem från LA. Jag kan inte vara kär i Molly eller kan jag det? Nej det kan jag inte har jag bestämt nu.


Jag gick upp till sovrummet och bytte om, sen gick jag ut och tog en promenad för att rensa tankarna lite. När jag hade gått i en timme så gick jag förbi ett café och där såg jag Molly med Kevin. Jag kände att det kom några tårar i ögonen men torkade snabbt bort dom och gick snabbt därifrån. Jag behövde prata med någon så jag gick hem till Fredrik.

När jag kom fram så knackade jag på dörren efter några sekunder så öppnade han dörren.


-Eric vad gör du här? sa Fredrik undrande.


-Jag behövd prata med någon, sa jag.


-Okej kom in så pratar vi, sa Fredrik.


-Tack, sa jag och gick in och tog av skorna. Så gick vi in till vardagsrummet och satt oss i soffan.


-Så vad vil du prata om? Sa Fredrik sen.


-Ehm…Det låter konstigt men jag tror jag har blivit kär i Molly igen, sa jag och tittade ner i bordet.




DÄR KOM ÄNTLIGEN KAPITEL, DEN SKULLE KOMMA UPP IGÅR KVÄLL MEN JAG KUNDE KNAPPT HÅLLA UPP ÖGONEN... ;) MEN HÄR KOM DEN NU OCH JAG HOPPAS NI GILLAR DEN OCH KAPITEL 6 SKA JAG FÖRSÖKA FÅ UPP SÅ FORT SOM MÖJLIGT NU. KAN FÖRVANA DEN KAN NOG BLI LITE SORLIG FÖR DET KOMMER BLI MER KÄNSLOR I DEN. SÅ NI VET.


GLÖM INTE BORT ATT KOLLA PÅ HUMORGALAN IKVÄLL KL.20:00 PÅ TV4! <3

 
 
Ingen bild

moa

1 maj 2014 14:31

Förlåt! Men dina noveller är långtråkiga, inte alls drama.... de borde va mer drama... som filmer, serier.... kanske eric är så depig och undviker molly sen hon märker de oxh dom bråkar. .... ellet eric blir full och går hem till dom och bråkar med dom...sen molly blir sur. .. vet inte

Josefin

1 maj 2014 15:22

Det gör inget, det är bra att du skriver vad du tycker, vet att det kan vara långt tråkigt nu men i nästa kapitel kommer det hända mer om känslor.

 
Ingen bild

Terran

1 maj 2014 15:35

Jag tyckte det var ett bra kapitel.
Jag tycker det är bra att en del kapitel kanske blir lite mer utan drama, action att drar ut spänningen under novellens gång än direkt rakt på som blir mer spännande följa när det både blir bra kapitel & fyllnads kapitel.
Jag gillar denna novell speciellt mycket för i denna har du vänt på det & låter det mer vara Eric som är "offret" den som blir ledsen, sårad än tidigare då oftast varit Molly kul när det blir omvänt att även killar kan vara ledsna, bli sårade & sköra inte bara vi tjejer ;)

Josefin

1 maj 2014 15:57

Tack för allt fint skrivit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards