ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg under april 2014

Av Josefin - 23 april 2014 17:49

Av Josefin - 22 april 2014 21:03

    

      





Fortfarande Erics perspektiv


Vi var hemma hos Fredrik efter en stund på stan. Men när vi satt oss i soffan så började Fredrik ställa frågor till mig och när han nämnde Molly blev jag som förstenad och tittade chockad på han.

Jag tror jag satt så i 10-15 minuter utan att säga något.


-Hallå Eric? Sa Fredrik


-Vad är det? Sa jag efter en stund


-Det är något med dig, du blev som sten när jag nämnde Molly, sa Fredrik


-Det blev jag inte alls, sa jag och tittade ner i golvet


-Jo det blev du Eric är du fortfarande kär i Molly? Sa Fredrik och tittade frågande på mig


-Nej det är jag inte, sa jag bestämd


-Okej men du behöver inte bli så arg, sa Fredrik


-Jag är inte arg, sa jag


-Okej om du säger det, sa Fredrik


Jag blev lite arg på Fredrik när han tror att jag är kär i Molly fortfarande. Så orkar inte vara kvar här mer, så jag reste mig bara och gick ut till hallen för att dra.


-Vart ska du Eric? Sa Fredrik undrande


-Hem orkar inte vara här om du tror att jag är kär i Molly, sa jag och gick snabbt ut från hans lägenhet innan Fredrik han säga något.

 




Samtidigt utanför Ica-Mollys perspektiv


Innan jag gick hem så gick jag förbi Ica snabbt, men när jag kom ut från affären så såg jag Eric gå och han såg arg eller ledsen ut i ansiktet. Han kom emot mitt håll med, och jag började le automatiskt.


-Eric! Ropade jag


Han kollade upp från marken och upp på mig, jag tror jag såg ett litet leende på hans läppar då.


-Hej Molly, sa Eric och log lite


-Hur är det med dig du ser ledsen ut? Sa jag


-Nej det är inget är bara trött, sa Eric


-Okej men om det är något så kan du prata med mig om du vill, sa jag och log.


-Okej men det är inget, sa Eric och log


-Men jag finns om du vill prata, sa jag.


-Okej du är för snäll som brr sig, sa Eric och log tillbaka


-Klart jag bryr mig du tillhör min familj, sa jag och log


-Men jag måste gå nu men vi få höras någon dag, sa jag sen


-Ja det får vi göra, sa Eric


-Hejdå vi ses en annan dag, sa jag och gav Eric en kram


-Hejdå ja det gör vi, sa Eric


När jag kom hem så var klockan halv sju, så jag gjorde lite snabb mat och sen så myste jag ner mig i soffan och kollade på tv:n hela kvällen.






2dagar senare i Erics perspektiv


Igår så var jag i studion hela dagen och jobbade med en ny låt. Men jag kunde inte sluta tänka på vad Fredrik sa till mig att jag var kär i Molly igen. Så idag hade Fredrik bjudit mig på fest ikväll hos han. Jag tvekade först att gå, men jag har inget att göra idag så det fick bli att dra dit senare ikväll.





På festen hemma hos Fredrik


Det var mycket folk här nu vissa kände jag inte jag. Men när ytterdörren öppnades och Molly kom in så slog mitt hjärta fortare, men det sjönk igen snabbt när en kille kom bredvid Molly och la sin arm runt hennes midja. Jag gick bort mot baren och tog en drink, sen gick jag och satt mig i soffan i vardagsrummet.






Mollys perspektiv-På festen


Jag och Kevin har precis kommit till festen som tydligen var hos Fredrik som är Erics bästa vän, så måste nog Eric vara här med men nu ska jag inte tänka på det och bara ha kul ikväll.


-Vänta här så hämtar jag något att dricka, sa Kevin och pussa mig på kinden


-Okej jag väntar här, sa jag och log


När Kevin gick iväg och hämtade något att dricka till oss. Så såg jag Eric sitta i soffan, jag gick sakta fram till han och satt mig ner.


-Hej Eric, sa jag


-Hej Molly, sa Eric och tog en klunk av sin drink


-Hur är det med dig? Sa jag sen


-Jag mot bara bra. Själv då? Sa Eric


-Jag mår fint, sa jag och log


Eric och jag satt i soffan och pratade om allt och ingenting. Tills Kevin kom tillbaka med våra drinkar och satt sig bredvid mig.


-Så vem är det här? sa Kevin och kollade på Eric


-Kevin det här är Eric min bästa vän, sa jag och log


-Hej Eric trevligt att träffas, sa Kevin


-hej Kevin detsamma, sa Eric och skakade hand med Kevin


Vi hängde alla tre sen resten av kvällen och hade hur trevligt som helst. Det känns skönt att Eric och Kevin kommer så bra överrens. Men det känns lite konstigt att sitta här med mitt ex och min kanske ”nya” pojkvän om man kan kalla Kevin som pojkvän redan efter några träffar bara, men hoppas den känslan försvinner för skulle inte klara mig utan Eric och Kevin i mitt liv så hoppas den känslan försvinner snart.






Erics perspektiv- Senare på festen


Jag satt med Molly och Kevin resten av kvällen och vi hade trevligt. Kevin verkar hur snäll som helst, men jag kan inte hjälpa att jag blev lite avis på dom när Kevin myste med Molly då och då.


-Jag ska bara på toan, sa jag och reste mig upp och gick ut till hallen.


Men när jag var klar och skulle gå tillbaka till soffan så såg jag något som jag inte ville se…. Molly och Kevin satt i soffan och kysste varandra i soffan där, där sjönk mitt hjärta till botten när jag såg dom……





DÄR KOM ÄNTLIGEN KAPITEL 4 AV NOVELLEN! HOPPAS NI SKA TYCKA OM DEN, KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER<3 JAG HAR BÖRJAT ATT SKRIVA PÅ KAPITEL 5 IDAG, MEN VET INTE OM DEN KOMMER UPP INNAN FREDAG(SKA BORT PÅ FREDAG TILL LÖRDAG) ANNARS TROR JAG DEN KOMMER UPP PÅ SÖNDAG KVÄLL. MEN HOPPAS NI GILLAR NOVELLEN SÅ HÄR LÅNGT! KOM IHÅG BLOGGEN ÄR INGENTING UTAN ER, NI GÖR DEN LEVANDE!<3<3

STOR KRAM TILL ER ALLA!!!

Av Josefin - 22 april 2014 13:42

Av Josefin - 22 april 2014 09:57

Idag så kommer FRIDA specialtidning ut med BARA killar och då får man affich på Eric, det är säkert nog mer om Eric i tidningen. Så spring och köp den!

OMG

Av Josefin - 21 april 2014 16:38

Eric blir ju bars snyggare för varje dag...;)<3

Av Josefin - 21 april 2014 11:33

Av Josefin - 20 april 2014 15:36

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards