ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Julspecial-novell kapitel 7

Av Josefin - 23 december 2013 21:10

        



Hemma i Stockholm igen-Mollys perspektiv


Vi kom hem till Stockholm igår och inte gjort så mycket, och snart så är det jul och just nu är jag på stan med Oscar och fikar med han en stund. Vi sitter och skrattar och har det bara så himla roligt tillsammans. Det är härligt att ha en kompis man kan prata allt med, och Oscar förstår mig också eftersom vi har känt varandra sen vi var små.



*



Klockan var halv tre och vi gick runt en stund på stan, hittade lite saker som jag köpte. Vi skrattade en del, Oscar är en av mina bästa vänner som jag kan prata allt om.





Eric kommer ut från studion när han ser Molly och Oscar längre bort-Erics perspektiv


Klockan närmade sig tre och jag gick ut från studion för att åka hem, men när jag kommer ut så ser jag Molly och Oscar tillsammans längre bort och jag vet inte varför men blev lite svartsjuk, dom ser ut att trivas tillsammans och skrattade. Men försökte skaka bort tanken men då ser jag något som jag inte ville se, Oscar böjde sig fram till Molly och var på väg att kyssa henne men mer hann jag inte se för gick snabbt därifrån och jag kände en tår rinna längst min kind.




Mollys perspektiv


Vi hade det hur trevligt som helst, men sen märkte jag att Oscar kom närmare mig och försökte kyssa mig men jag backade undan han snabbt.


-Vad gör du? Sa jag och såg chockad mot Oscar.

-Förlåt det var inte meningen att det skulle bli så, sa Oscar och tittade ner i marken.

-Det gör inget men lova att inte göra om det, sa jag och han tittade upp mot mig igen.

-Jag lovar det kommer inte hända mer, sa Oscar.

-Bra jag ska nog gå hem nu. Hejdå, sa jag och log.

-Okej du får har det så bra och förlåt för det sista igen. Hejdå, sa Oscar och log.


Jag log tillbaka och sen gick jag till bussen (tog inte min bil idag) för att åka hem till Eric som borde vara hemma nu, som jag saknar han tänkte jag tyst för mig själv.



*



När jag kom hem så var dörren öppen och jag gick in och tog av skorna, så gick jag in och Eric satt i soffan det såg ut som han har gråtit undra varför tänkte jag tyst och satt mig bredvid Eric, men han backade undan ifrån mig.


-Har det hänt något Eric? Sa jag.


Eric svarade inte och han reste sig upp från soffan.


-Hallå Eric har det hänt något, du verkar så nere? Sa jag och ställde mig upp också.

-Nej… eller jo… fick han fram utan att kolla på mig.

-Säg nu vad som får dig att vara ledsen, sa jag.

-Jo gillar du Oscar? Sa Eric lågt.

-Va?! sa jag förvånad…

-Ja gillar du Oscar? Sa Eric igen men högre.

-Eric jag gillar Oscar som vän inget mer, och varför tror du det helt plötsligt? Sa jag.

-För jag såg er på stan när jag kom ut från studion så… sa Eric.

-Vad såg du när du kom ut från studion? Sa jag sen.

-Jag såg er kyssas, sa Eric arg men mest ledsen.

-Det gjorde vi inte Eric! Sa jag bestämt.

-Varför såg jag er tillsammans och var nära att göra det? Sa Eric argt.

-Jag vet inte vad du såg men jag säger att jag inte kysste Oscar! Sa jag och nu kom det tårar längst kinden. Jag orkade inte vara kvar där när Eric anklagar mig att jag kysste Oscar som jag inte gjorde. Så jag tog snabbt på mig skorna och sprang ut därifrån och visste inte vart jag skulle, så ville jag inte att julen skulle bli.




Samtidigt hemma i Lägenheten-Erics perspektiv


Jag satt i soffan igen och Molly hade snabbt sprungit ut härifrån, jag började att gråta ännu mer, det var inte så här jag vill fira min jul.






Nästa dag Eric är i Kattarp dagen innan julafton-Erics perspektiv


Jag hade kommit hem till min hemstad för en stund sen, men jag var inte på humör nu för jag var bara ledsen efter det som hände igår. Har försökt ringa Molly men hon har inte svarat mig, det gjorde ont i mig…. Jag vill fixa allting innan jul men vet inte hur bara när vi är på olika platser.


-Hej Eric, sa mamma Marlene när jag kom hem till Kattarp.

-Hej mamma, sa jag och gav mamma en kram.


Jag klev in och tog av skorna, jackan sen gick jag upp med väskan och ställde den i mitt gamla sovrum. Sen gick jag ner till dom andra i vardagsrummet, pratade och hade hur trevligt som helst.

Men jag var inte riktigt med och det märkte nog mamma, för hon vill prata med mig i enrum.

Vi gick in till köket och satt oss vid bordet så vi var själva.


-Lilla gubben hur är det med dig? Du verkar så nere, sa Marlene och såg oroligt mot mig.

-Nej det är inget speciellt, men igår så bråkade jag och Molly lite, sa jag och kollade ner i bordet.

-Men vad bråkade ni om? Sa Marlene och hållde i min hand.

-När jag skulle åka hem från studion igår, så ser jag Molly med sin kompis Oscar och kysste, eller jag såg inte det för orkade inte så gick där ifrån snabbt, sa jag och det kom ner från en tår rinna ner från kinden.

-Men lille vän, har du försökt att ringa Molly? Sa Marlene.

-Ja flera gånger men hon har inte svarat, sa jag.


Mamma kom runt och kramade om mig, hennes kramar är bara bäst när det är tufft för mig, för jag vet att mamma kan jag lita på och finns verkligen för en.

Sen gick vi ut till dom andra igen, men jag gick upp till mitt rum för jag var trött efter resan.






Julafton hemma hos Mollys familj-Mollys perspektiv


Klockan var tio när jag vaknade och idag var det jul, jag sov hos hemma hos familjen igår och Eric har ringt flera gånger men jag har inte orkat svara och prata just nu. Jag gick upp och gick till köket där mamma ståg och gjorde klart det allra sista av maten, jag satt mig vid bordet.


-God morgon, sa mamma och log.

-God morgon, sa jag och försökte le lite.

Men det gick inte och mamma märkte att det var något fel, och gick och satt sig bredvid mig vid bordet.

-Hur är det med dig gumman? Sa mamma.

-Det är sådär, sa jag och tittade ner i marken.

-Berätta lilla vän, vad som gör dig så nere, sa mamma sen.

-Okej jo igår så bråkade jag och Eric lite. För han trodde att jag kysste Oscar som jag inte gjorde, sa jag och en tår kom nu.

-Men har du sagt det till Eric? Sa mamma.

-Ja det gjorde jag, men han trodde mig inte, sa jag.

-Du gumman jag tycker du ska ta första bästa tåg och åka ner till Eric i Helsingborg och berätta vad du känner, för jag ser att du inte är glad och det brukar du vara på jul, sa mamma och log.

-Jag vill men det är jul och då vill jag vara med er, sa jag.

-Men det viktiga är att du ska vara glad idag, så åk ner till Eric, sa mamma och kramade om mig.

-Ja du har rätt jag måste åka ner till Eric, sa jag och gav mamma en kram.


Jag gick snabbt upp till gästrummet och packade ner lite kläder och sen sa jag hejdå till alla. Jag gick skjuts av mamma till tågstationen, jag gav en kram och sprang in till stationen och beställde sista minutbiljett ner till Helsingborg. Jag hade tur för det gick en om en halvtimme så jag betalade och fick min biljett, jag letade rätt spår där tåget redan ståg inne och man fick gå på.


När jag hade hittat min sittplats, så tog jag fram mobilen och tänkte ringa till Erics mamma och säga att jag kommer ner och inte får säga något till han, för det ska bli en överraskning och skulle försöka på något sätt att sjunga låten som jag skrev till han. Nu hoppas jag att Eric kommer bli glad när jag kommer ner till han och vi kan förlåta varandra så allt blir bra igen.





Där kom kapitel7, hoppas ni ska tycka om den :)

i sista delen av där här julspecial kommer ut hoppas jag på onsdag, för kommer inte sitta vid datorn imorgon på dagen. då kommer ni bl.a får veta: Hur blir det när Molly kommer ner till Helsingborg? sjunger låten till han som Molly har skrivit till Eric? hur blir nyår? och såklart mycket mycket mera! Så blir det kärlek<3


TUSEN TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER UNDER DEN HÄR NOVELLEN! BETYDER SÅ HIMLA MYCKET<3 BLIR SÅ HIMLA GLAD OCH MER SUGEN ATT SKRIVA PÅ DEN HÄR!!<3


STOR KRAM TILL ER ALLA!! <3

 
 
Ingen bild

Terran

24 december 2013 00:52

Åhh jätte bra kapitel spännande med sista & lite trist att veta det är sista med du skriver jätte bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards