ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Julspecial-novell kapitel 6

Av Josefin - 21 december 2013 23:15

      

    





2dagar senare, Eric och Molly är i Idre fjäll-Erics perspektiv


Igår hade vi kommit till Idre och då gjorde vi inte så mycket bara vilade på hotellrummet. Men idag så ska vi åka skidor, jag hade sagt nej till det för jag är ingen bra på det (jag kommer ju från Skåne, som inte har så många backar) men Molly ville så gärna åka så jag sa ja till det.



*



Klockan var halv elva när vi kom ut till backarna och än så länge gick det bra, Molly hjälpte mig så jag inte skulle trilla, men det var hur kul som helst att vara uppe i backarna.





I backarna-Mollys perspektiv


Vi har varit ute i backarna nästan i 2timmar nu, det är hur härligt som helst här uppe i Idre. Eric har trillat några gånger, så har hjälpt honom att komma upp för backarna. Vi satt och vilade på en bänk i det underbara vinterdagen, det började bli kallt ute nu och Eric såg tydligen att jag börja frysa.


-Fryser du älskling? Sa Eric och la sin arm runt mina axlar.

-Ja jag börjar göra det, sa jag och log.

-Då går vi in och värmer oss vid brasan tycker jag, sa Eric och pussade min på pannan.


Vi tog av oss skidorna och lämnade in dom+stavarna, sen så gick vi in och jag tog snabbt en varmdusch. När jag kom ut så låg Eric i sängen med mobilen och lekte med den, jag satt på sängkanten och Eric tittade upp från mobilen.


-Vet du om att du har världens finaste leende, sa Eric och gav mig en puss på munnen.

-Det är du som har världens finaste leende, sa jag och log.


Eric drog ner mig så jag låg på han och började kyssa mig på halsen upp till munnen. Vi rullade runt så Eric låg på mig och fortsatte att kyssa mig, men mer hann vi inte för min mobil började ringa. Jag reste mig upp och hämtade den och såg att det var Oscar som ringde, jag tryckte på svara och la mobilen mot örat.


”Hej det är Molly, sa jag”

”Hej Molly det är Oscar, sa han”

”Hej, hur är det med dig? Sa jag”

”Jo det är bara bra, tänkte höra om du ville hitta på något? Sa Oscar”

”Det går inte just nu är i Idre med min älskling i några dagar, men vi kan hitta på något när jag kommer hem, sa jag”

”Okej men ni får har det så trevligt. Ja det kan vi göra, hälsa Eric, sa Oscar”

”Ja det ska jag göra. Hejdå, sa jag”

”Hejdå Molly, sa Oscar” och la på.


-Vem var det som ringde? Sa Eric och tog min hand.

-Det var en kompis bara, om du minns Oscar han hälsar, sa jag och log.

-Ja han minns jag, sa Eric och pussade mig på munnen.

-Jo jag såg att dom hade en karaokekväll, kan vi inte gå dit en stund, sa jag och log.

-Det låter kul. Klart vi kan gå dit men först vill jag ha en kyss av dig, sa Eric och log sitt underbara leende.


Jag log bara och böjde mig och kysste honom en lång stund. Sen så gjorde vi oss iordning och gick ner till karaokekvällen, vi hade hur trevligt som helst när och drack lite vin.






 Nästa dag-Erics perspektiv


Klockan var halv tio när jag vaknade, jag vände mig och såg Molly ligga där och sova hon var så söt när hon låg där. Jag tog min mobil och tog ett kort på Molly när hon sov. Sen så hörde jag att Mollys mobil började ringa, jag ville inte väcka henne, så jag gick upp och kollade vem det var. Det var Oscar som ringde igen och jag började undra varför han ringer henne så himla mycket, igår ringde Oscar Molly flera gånger när vi var nere och festade lite.


Precis när jag skulle svara så slutade det att ringa och jag la tillbaka mobilen, så gick jag och la mig igen och somnade till en stund till.




Där kom kapitel 6! hoppas ni ska tycka om den :)

i nästa kapitel kommer ni bl.a får veta: Vad händer när Eric och Molly kommer hem til Stockholm, varför blir det att Molly är mycket med Oscar, och varför börjar Eric och Molly bråka lite(dom kommer inte göra slut) varför sitter båda ledsena på julafton och såklart mycket mycket mera!

snart så är den julspecial-novellen slut<3

Hoppas ni har gillat den här.

Kram!! <3

 
 
Ingen bild

Tilda

22 december 2013 09:49

Så mysigt dom har där uppe i Idre, jättefint skrivet! :) undrar hur det kommer att sluta, det är jättespännande just nu! Längtar tills nästa kapitel kommer ut! :)
Åhh, vill inte att julspecialen ska ta slut! <3 den ger mig alltid ett leende på läpparna och du är verkligen jätteduktig på att skriva! :) du kanske har fått tillbaka suget på novellskrivandet och börjar med en till snart? Hoppas det i alla fall! :)
Kramkram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards