ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Julspecial-novell kapitel 4

Av Josefin - 16 december 2013 17:53

   

      




Klockan 11:15-Erics perspektiv


Jag och Molly låg myste i sängen när det plingade på dörren, jag gick upp och drog på mig mjukisbyxor och ett linne sen gick jag till hallen och öppnade men jag blev förvånad vem som ståg där.


-Hej Eric, sa Sara och log.

-Hej Sara ville du något speciellt? Sa jag.

-Nej hade vägarna förbi bara och tänkte gå upp och hälsa på er, sa Sara.

-Okej vad trevligt, men du kan få komma in, sa jag och log.

-Tack så mycket, sa Sara och log.


Hon gick in till vardagsrummet medan jag gick in till sovrummet och sa att Sara var här nu.


-Älsklingen, Sara är här och hälsar på, sa jag och smekte Molly på kinden.

-Okej, sa Molly och reste sig upp för att ta på sig lite kläder.

Sen så gick vi ut och satt oss med Sara i soffan.




Jag, Eric och Sara sitter i soffan och pratar-Mollys perspektiv


Klockan var tio när Eric sa att Sara kom hit och hälsade på, jag satt på mig mina ljusblåa jeans och ett linne bara sen så gick vi ut till Sara som satt i soffan.


-Hej, sa jag och satt mig i soffan.

-Hej Molly hur är det med dig? Sa Sara och log.

-Jag mår bara bra. Själv da? Sa jag och log ett litet leende.


Jag gillade inte Sara, det kändes som hon hela tiden flörtade med Eric fast hon vet att vi är ihop. Nej jag gillade inte henne men jag vill inte säga det till Eric heller direkt.




Sitter och äter middag-Erics perspektiv


Vi har precis kommit hem från stan och vi har varit med Sara hela dagen och nu var vi tre hemma hos oss och gjorde lite mat och sen satt vi oss i soffan och kollade på en film. Jag satt mellan Sara och Molly, jag la min arm runt Mollys axlar och hon la sitt huvud mot min axel.


Ungefär halva filmen så somnade Sara med huvudet i mitt knä och Molly var bara på toan. När hon kom tillbaka så blev hon förvånad och chockad när hon såg att Sara låg i mitt knä och sov, jag såg att det vara nära gråt i Mollys ögon. Jag försökte gå upp och tog en kudde och la den under Saras huvud, sen gick jag fram till Molly men hon backade ifrån mig lite.


-Älskling det är inte som det ser ut. Sara somnade bara, sa jag och smekte Mollys kind.

Det kom ner en tår från hennes kind och ja torkade bort den.

-Okej om du säger det så tror jag dig, sa Molly och log ett litet leende.


Jag kramade om Molly och kysstes hennes underbara läppar. Vi ståg i dörröppningen till vardagsrummet ett bra tag innan vi väckte Sara och sa att hon skulle gå hem för det började bli sent och vi båda ska upp tidigt imorgon.

Vi sa hejdå till Sara och gjorde oss klara för att lägga oss, innan vi somnade så myste vi lite jag gav Molly en puss på pannan och drog henne närmare mig sen så somnade tätt in till varandra.






Nästa dag vi är på väg till våra studion-Mollys perspektiv


Klockan var halv tio när vi satt i bilen på väg studion, jag gav Eric en puss när han släppte av mig vid min studio sen så åkte han till sin. När jag kom in i värmen så satt redan Aleena där och vi började med låten till Eric och snart är den färdig och bara att spela in den.


Klockan var halv ett när vi gick ut och skulle ta en lunch på stan och vi gick till en salladsbar inte långt ifrån studion. Vi beställde och satt oss vid ett bord och när vi fick våra sallader så började vi äta på en gång för vi båda var väldigt hungriga nu.




*



När vi hade ätit upp så betalade vi och gick en stund på stan och jag blev chockad vad jag såg på ett fik och kunde inte fatta det…… där på fiket satt Sara och Eric... dom verkade ha det hur trevligt som helst och jag kände mig besviken och var nära till gråt.


-Aleena kan vi gå härifrån, sa jag med blicken på Eric och Sara.

-Visst det kan vi göra. Men har det hänt något eller? Sa Aleena och kollade samma håll som mig och då fattade hon.

-Lilla vän.. men jag tror inte att det är något mellan dom, alla vet ju att Eric är galen i dig, sa Aleena och kramade om mig.


Sen så gick vi därifrån och tillbaka till studion.





Innan Molly såg Eric och Sara på fiket-Erics perspektiv


Jag satt i studion och fick ett sms av Sara om jag hade lust att ta en fika med henne nu och det kunde jag och sa hejdå till killarna och gick ut från studion och gick till fiket så vi skulle mötas.

När jag kom fram så såg jag Sara på en gång och vi beställde varsin fika och tog en plats vid fönstret, vi pratade om allt möjligt.


När vi skulle gå så gav vi varande en kram och jag var inte beredd så gav Sara mig snabb puss på munnen.

-Varför gjorde du så? Sa jag och kollade förvånad på henne.

-Förlåt det var inte meningen, sa Sara och kollade rakt in i mina ögon.

-Det gör inget men gör inte om det bara, sa jag och sa hejdå sen och gick tillbaka till studion.


När jag var på väg så såg jag Molly med Aleena och då blev jag rädd om hon såg det som hände, det hoppas jag verkligen inte.





Klockan är 18:30 när jag var på väg hem-Erics perspektiv


Efter en del jobb i studion så var jag äntligen på väg hem till min älskling som borde vara hemma nu också. Jag stannade förbi Ica och köpte något gott att äta på, sen satt jag mig i bilen och körde hem och lyssnade på RixFm och dom började spela en jullåt som hette ”It’s time to make a wiah” med bandet The Fooo. Den var riktigt bra jullåt och jag känner ju Omar i bandet efter ett framträdande vi gjorde 2011 i en gala.


När jag kom hem till lägenheten så var det släckt överallt och tyckte det var lite konstigt för Molly borde vara hemma nu för hon slutade jobbet innan mig. Jag tog upp mobilen och ringde henne men inget svar nu började jag bli oroligt om det har hänt något, men just då så fick jag ett sms av Molly att hon sover över hos Roshi inatt. Så jag åt lite och slappade framför tv:n men när klockan blev halv elva så gick jag och la mig, jag somnade snabbt fast det var tomt bredvid mig i sängen.




Hemma hos Roshi nästa dag-Mollys perspektiv


Jag hade sovit över hos Roshi inatt, för jag eller jag vet inte riktigt varför jag inte sov hemma hos Eric….

Vi satt och åt frukost, sen efter det ska jag ut och jogga lite och sen gå hem till lägenheten.



*



Klockan var halv tolv när jag var ute och joggade i parken som jag brukade gå till. Jag var nästan ute i 2timmar, när jag var på väg hem så mötte jag Sara den person som jag inte vill träffa.


-Hej Molly, sa Sara.

-Hej Sara, sa jag.

-Så hur är det med dig? Sa Sara sen.

-Det är bra med mig. Hur är det med dig? Sa jag försökte vara artig.

-Det är bara så helt underbart just nu, sa Sara och log stort.

-Härligt att du mår så underbart, sa jag.

-Ja jag har ju världens finaste vän, som jag hoppas kan bli min, sa Sara sen.

-Du jag måste gå nu, sa jag och gick snabbt därifrån.


Jag orkade inte stå och pratade med Sara mer, för jag visste att det var Eric som hon pratade om…. Jag såg inte vart gick för jag var helt inne i mina tankar nu och råkade krocka med en som jag kände igen….





Där kom äntligen kapitel 4 upp! förlåt att det inte kom upp i helgen men jag hade helt hjärnslapp vad som skulle hända... och igår kväll så blev jag klar med den men då ville inte bloggplatsen vara på min sida.. så därför kom den upp nu!

Hoppas ni ska tycka om den, i kapitel 5 som jag hoppas jag får upp under veckan kommer ni bl.a får veta: Vem är det Molly möter? Vart åker Eric och Molly i några dagar? och vem är det som ringer dom hela tiden? varför blir Molly mer och mer sårad? Och såklart hur blir deras jul i allt... och så klart mycket mycket mera!


TUSEN TUSEN TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER JAG FÅR, DET VÄRMER ENORMT MYCKET SKA NI VETA!!!<3 VILL BARA GE ER EN STOR KRAM :)


OCH OM NI HAR TIPS VAD SOM KAN HÄNDA I NOVELLEN SÅ ÄR DET BARA ATT SKRIVA TILL MIG PÅ KIK HETER "JOSSESAADE" DÄR :)

 
 
Ingen bild

Clara

16 december 2013 22:13

Blir så arg på Sara, gillar verkligen inte henne!! Blir även lite arg på Eric som inte gör något åt det :( och så blir jag ledsen för Mollys skull :'( jättebra kapitel, händelserikt och spännande!! :) du är riktigt duktig och förtjänar att bli uppmärksammad för det! <3 :) ha en bra vecka fina du :)
Kramkram!!

 
Ingen bild

Terran

16 december 2013 23:44

Åh jätte bra kapitel :)
Gud vad jag avskyr denna Sara som inte kan respektera att Eric är tillsammans med Molly.
Tycker synd om Eric som hamnar i dessa situationer som gör Molly tvivlar på han åh hur som jätte spännande & ser fram emot nästa.
Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards