ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg under juli 2013

Av Josefin - 21 juli 2013 22:33

         


Myser i soffan-Mollys perspektiv


När jag kom hem från joggingrundan så kom Eric ut från vardagsrummet och han såg oroligt mot mitt ansikte.


-Älskling vad är det som har hänt egentligen? Sa Eric oroligt.

-Jag råkade bara gå in i en stolpe bara, sa jag och log.

-Är det sant? Sa Eric och kollade in i mina ögon.

-Ja det är det, sa jag och log.

-Okej, men lova att säga om det är något? För jag vill inte att det ska hända dig något? Sa Eric.

-Ja jag lovar att säga om det händer något, sa jag och log.


Sen gick Eric till vardagsrummet igen, medan jag gick in till sovrummet och bytte om. Sen gick jag och satt mig bredvid Eric framför tv:n och bara myste tillsammans innan han ska åka iväg till Norge imorgon för jobb.


-Ska vi gå och lägga oss? Jag ska ju upp tidigt imorgon, sa Eric.

-Ja det gör vi, jag börjar bli trött, sa jag och gav Eric en puss.


Vi gick upp och jag gick först till badrummet och gjorde iordning mig för att lägga mig, när jag kom ut så gick Eric in medan jag gick till sovrummet. Jag skulle vänta tills Eric kom men jag somnade snabbt, så trött var jag.




Erics perspektiv


När kom ut från badrummet och gick in till sovrummet så var det släcks så Molly hade somnat. Så jag la mig försiktigt bredvid henne, och gav en puss på hennes panna sen somnade jag med.



*



Klockan var halv åtta när jag gjorde mig klar för att åka till Arlanda för att ta flyget till Norge för ett gig. Jag gav Molly en puss på pannan innan jag gick ut till hallen för att åka iväg.

När jag kom till Arlanda och skulle gå mot mitt flyg så blev jag så förbannand! Flyget var inställt, just nu hatar jag SAS som gör så att jag missar min spelning idag! Jag ringde Tomas och sa att jag inte kommer till Norge nu, så jag åkte till studion istället för att jobba på mitt album som ska släppas slutet av sommaren istället.




Mollys perspektiv-Hemma i lägenheten


Klockan var halv elva när jag vaknade och Eric hade åkt till Norge för en spelning, så jag gick upp och gjorde en nyttig frukost eller brunch eftersom klockan snart är elva. Sen bestämde jag mig för att ta en joggingrunda innan jag ska till studion i eftermiddag, så jag gjorde mig iordning och låste dörren och började jogga lite smått först. Men när jag kom till parken så tänkte jag på från igår om han ska komma hit igen, så jag sprang det fortaste för att komma ut från parken.

Men jag såg någon stå framför mig, och jag vände mig snabbt men han inte springa bort för han tog tag i min arm i ett hårt grepp.


-Vad vill du? Skrek jag.

-Inget, vill bara träffa min favorit tjej, sa han och log ett läskigt leende.

-Men jag vill inte träffa dig, kan du förstå det! Sa jag och försökte ta mig loss.

-Det säger du bara, du vill visst träffa mig, sa han.

-NEJ! Skrek jag.

-Du skriker inte åt mig igen! Sa han och gav mig en smäll i ansikte så jag trillade ner på gräset och då kom tårarna.




Erics perspektiv-Vid parken för 5minuter sen


Jag hade tagit en liten rast, och gick en sväng runt parken innan jag ska gå tillbaka till studion. Men när jag kom längre in så hörde jag Molly skrika och då blev jag oroligt och sprang efter ljudet. När jag kom fram så låg Molly i gräset och gråt medan en ståg och sparkade henne.


-SLUTA! Skrek jag och kom emot han, och då sprang han ifrån.


Jag sprang fram till Molly och försökte hjälpa henne upp.


-Älskling, hur är det med dig? Sa jag och såg in i hennes rödgråtnaögon.

-Sådär… tack för att du kom hit och rädda mig från ha, sa Molly mellan gråten i halsen.

-Jag kommer alltid och rädda dig, inget får hända dig gumman, sa jag och torkade bort nåra tårar från hennes kind.

-Ska du inte berätta vad som har hänt nu? Sa jag och såg oroligt.

-Sen, just nu vill jag bara komma hem, sa Molly och försökte le.

-Okej, kom här, sa jag och tog Molly runt hennes midja så hon fick stödja mot mig, för hon skakade mycket för att gå själv nu.





Hemma i lägenheten igen-Erics perspektiv



Jag hade ringt J-son och sagt att jag inte kunde komma för jag vill inte lämna Molly ensam nu. När vi kom in till hallen så gick Molly och tvättade av sig i badrummet lite, medan jag gick till vardagsrummet och väntade på att Molly skulle komma ut, och hoppas att hon ska säga vad som har hänt den kvällen vi var ute på Pure i förrgår.



Kapitel 24, hoppas ni tycker om den? kommerntera isåfall :)

I kapitel25 kommer ni får veta: kommer Molly berätta vad som har hänt för Eric? Vad är det för överraskning Eric & för vem? och mycket mera.



Av Josefin - 21 juli 2013 21:49

Av Josefin - 21 juli 2013 18:11

  

Av Josefin - 21 juli 2013 16:08

Eric har opererat sitt knä..?? Det är därför han har haft så ont.. Du kommer klara den här turnén galant fast du har ont!<3

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards