ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Josefin - 16 juli 2013 23:07

            


Drömmer-Mollys perspektiv


Jag var ute med vänner och med min Eric, och plötsligt så började alla försvinna så jag bara var kvar, jag sprang runt och ropade efter dom men hittade dom inte. När jag kom ner till hamnen så såg en och jag trodde det var Eric, men när jag kom fram så var det en som jag hade mött på tidigare och han började slå mig och skrika åt mig”


Det slutade med att jag vaknade upp i et ryck och skrek för jag blev rädd, och då vaknade Eric med och jag bara kramade om han och släppte inte taget.


-Så ja älskling det var bara en mardröm, försök lugna ner dig, sa Eric.

-Men….men det kände så verkligt fick jag fram mellan tårarna som hade kommit.

-Eric lova att aldrig lämna mig, sa jag och såg in i han ögon.

-Jag kommer aldrig at lämna dig, kommer finnas vid din sida föralltid, sa Eric och pussade mig på pannan.

-Försök lugna ner dig och sov igen, sa Eric.


Vi la oss ner igen, men jag vågade inte somna ifall jag drömmer om samma sak. Eric somnade snabbt igen, jag kollade på han när han sov men efter en stund så somnade jag med.




Nästa dag-tidigt morgon-Erics perspektiv


Klockan var kvart över nio när jag vaknade och inte kunde somna om, jag var fortfarande väldigt orolig för Molly efter som det hände igår och att hon drömde en mardröm inatt. Jag gick upp och tog en dusch innan Molly vaknade, och när jag kom in så låg hon inte i sängen, jag satt på mig ett linne och mjukisbyxor och när jag kom in till vardagsrummet så satt hon där och kollade på tv.


-God morgon älskling, kunde du somna om inatt efter mardrömmen? Sa jag och tog Mollys händer.

-Ja det kunde jag, sa Molly och log sitt underbara leende.

-Bra, vill du berätta vad som hände igår på klubben? Sa jag och hon såg nog att jag var orolig.

-Inte just nu, är fortfarande chockad över det, sa Molly.

-Okej, men jag vill inte att du ska må dåligt, sa Eric och kollade in i Mollys ögon.

-Du behöver inte vara orolig, jag mår bra nu. Sa Molly och gav mig en puss.

-Okej, du ska veta att jag är rädd om dig sötis, sa jag och log.

-Du är för gullig, sa Molly och log.

-Jo jag måste till studion snabbt för Tomas ville något, men du klarar dig väl en stund ensam? Sa jag.

-Ja det gör jag, jag är faktiskt 21år nu sa jag och log mot Eric.

-Bra men jag skyndar mig snabbt hem sen, så vi kan göra något kul, sa jag.

-Det ser jag fram emot, sa Molly och gav mig en kyss. Sen var jag tvungen att åka iväg till studion snabbt.




Hemma i lägenheten-Mollys perspektiv


Jag log i soffan hela förmiddagen och jag kände att inte mådde så bra vad som hände igår när vi var ute, jag tänkte på det hela tiden. Så jag bestämde mig för att gå ut och springa lite så jag inte tänkte på det, så jag satt mig mina svarta mjukisbyxor, linne, tunns vår jacka så satt jag upp mitt hår i en tofs. Jag låste dörren och gick ner för trappan, jag lämnade en lapp till Eric att jag är ute och springer en stund om han kom hem innan mig.

När jag kom till en park så började jag bli trött, så jag gick en stund och det kändes som någon kollade på mig hela tiden och nu började jag bli rädd lite faktiskt. Jag skulle precis börja springa igen när jag kände att någon drog tag i min arm och jag han inte regera när jag såg att det var samma person som igår kväll, han drog med mig in lite längre där ingen kunde se oss.


-Så hur mår min finaste idag? Sa han med en mörk röst.

-Snälla låt mig vara, sa jag med gråten i halsen.

-Det kommer jag inte göra, sa han och log ett honfullt leende.


Jag ville bara att Eric skulle komma hit, men jag visste att han inte skulle göra det. Jag försökte dra mig loss men han tog ett hårdare grepp om min arm.


-Du tror väl inte att jag ska låta dig gå? Sa killen.

-Snälla…. Låt mig vara, snälla, sa jag och nu kände jag att gråten var på väg.

-Okej, jag ska låta dig gå men jag vill se dig igen snart, sa han och försökte kyssa mig.


Jag drog mig snabbt undan och då kände jag en örfil mot mig från han, när jag kollade upp så var han borta. Jag kände tårarna rinna ner från mina kinder, och jag gick sakta hem genom parken och vad skulle jag säga till Eric när jag kommer hem nu? Tänkte jag medan jag gick.




Hemma från studion-Erics perspektiv


Klockan var halv fyra när jag kom och Molly var inte hemma, jag gick in till köket där jag såg en lapp och ståg att hon var ute och sprang lite så hon borde komma hem snart igen. Jag gick in till vardagsrummet och satt mig och kollade på tv:n medan jag väntade Molly.

Jag hörde hur ytterdörren öppnade och jag gick ut och blev chockad när jag såg Mollys ansikte, det såg ut som hon har fått en smäll av någon.


-Älskling vad är det som har hänt egentligen? Sa jag och kollade i hennes ögon.

-Jag råkade gå in i en stolpe bara, sa Molly.

-Är det sant? Sa jag och såg oroligt mot henne.

-Ja det är det, sa Molly och log.

-Okej, men säg om det händer något? För jag vill inte att det ska hända dig något? Sa jag och log.

-Ja jag lovar att säga om det händer något, sa Molly och sen kände jag hennes läppar mot mina i en kyss.


Men jag kunde inte sluta att vara orolig, det ser inte ut som Molly gick in i en stolpe då ser det inte ut så. Men jag orkade inte säga något om det nu, ville bara ha en mysig kväll nu med min älskling innan jag ska iväg till Norge imorgon för en spelning.

 


Där kom kapitel 23! vad tycker ni? kommentera gjärna!

i kapitel 24 kommer ni får veta om Molly berättar för Eric vad som har hänt, vad händer i Norge? och mycket mera!


 



Av Josefin - 16 juli 2013 22:19

          

Av Josefin - 16 juli 2013 17:10

  

Eric kommer vara med i nästa nummer av FRIDA-tidningen som kommer ut den 1augusti..???



Av Josefin - 16 juli 2013 12:12

Det blir inte så mycket bloggande idag för jag är inte hemma och när jag kommer hem så ska jag då försöka skriva klart kapitel 23!

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards