ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Josefin - 22 april 2013 21:01

   



Eric’s perspektiv

 

Vi bestämde oss att följa med Anton och nåra vänner ut ikväll så vi gjorde oss iordning och gick inväg när klockan blev halv sju hem till Anton.

När klockan blev halv nio så gick vi ut till en klubb och festade vidare, jag tog de lite lugnt men Molly festade på med nåra tjejkompisar som var med.  Jag satt vid ett bord med J-son och Anton och pratade, medan Molly var ute på dansgolvet men jag kände att jag saknade Molly i min närhet fast hon inte var så långt bort ifrån mig.


Jag gick emot Molly och sa att hon skulle följa med mig.


-vart ska vi gå? Sa Molly och kollade på mig.


Jag svarade inte och gick in till ett litet rum och låste dörren, jag satt mig ner och Molly satt sig i mitt knä och vi började hångla lite men efter 15minuter så gick vi ut till dom andra igen som satt på samma ställe så vi gick dit och satt oss.




*




Klockan blev halv två när vi var på väg hem efter en toppen kväll med vänner.

När vi kom hem så gick vi och la oss på en gång, vi myste lite först innan vi somnade.






Nästa dag i Molly’s perspektiv

 

Klockan var halv elva när jag vaknade och Eric låg inte bredvid mig, sen hörde jag dörren från badrummet öppnades och in kom Eric.


-God morgon snygging sa jag och log.


-God morgon babe, sa Eric och satt sig bredvid mig.


-Sovit gott? Sa Eric och pussa mig på pannan.


-Ja sa jag och drog ner Eric emot mig så jag kunde känna hans läppar mot mina. Vi låg där och myste lite tills det plingade på dörren, Eric gick upp och tog ett linne på sig och gick och öppnade sen.


-Hej Eric, är Molly hemma? hörde jag Roshi röst.


-Hej Roshi, ja hon kommer snart sa Eric och log.


Jag klev upp och tog ett av Eric’s linnen och min morgonrock och gick ut till hallen.


-Hej sötnos sa jag och kramade om Roshi.


-Hej snygging, jo jag, Catja, Mimmi och Frida undra om du ville vara med på en tjejkväll idag?


-Visst det låter trevligt sa jag och log.


-Bra, du kan komma hem till mig runt halv sju sa Roshi och kramade om mig innan hon gick.


Jag stängde dörren och gick in till köket där Eric ståg och gjorde brunch, för klockan var efter tolv och lite sent för frukost så det blev brunch istället med våfflor ute på balkongen idag för solen sken så härligt.





*



Vi var ute på stan och gick en stund i solen, så tog vi en fika med. När vi var på väg hem så började det regna och vi tog inte bilen så vi blev genom blöta när vi kom hem.


-Vilket väder det blev nu, sa jag och hängde av mig jackan på tork.


-Ja verkligen, sa Eric och gick till sovrummet och bytte kläder  snabbt, sen kom jag när jag hade fått av mig skorna och bytte kläder med.


Vi satt på oss mjukisbyxor och linne, så började vi med maten innan jag ska hem till Roshi för en tjejkväll.


-Så vad ska du göra ikväll älskling? Sa jag medan jag hackade grönsaker.


-Tänkte höra om J-son, Anton och nåra mer vill hänga ikväll om dom vill spela FIFA.


-Okej, kul. Du är min lilla söta FIFA-nörd sa jag och log.


Eric sa inget och kom emot mig och kittlade mig tills jag satt på golvet och skrattade.





Eric’s perspektiv

 

Klockan var halv sju och Molly var på väg hem till Roshi för en tjejkväll, och snart så kommer mina grabbar för en FIFA kväll. Det ska bli trevligt att hänga och spela med dom ikväll på en riktigt grabbkväll med dom bästa vännerna.



Förlåt att ni har fått vänta på det här kapitel, men här kom det nu!

nästa vet jag inte när det kommer för till fredagen ska jag till Helsingborg för att se Eric på Funkykids, så stannar jag där hela helgen.

Ni får ha en trevlig vecka på er!

Kram <3


Ps: klicka på länken om ni vill se Eric på Funkykids somhan gästar.

www.funkykids.se

Av Josefin - 22 april 2013 17:10

Eric Saade is back with a brand new single!


On Wednesday he'll be releasing "Coming Home". But ahead of then, he?s today giving Scandipop readers an exclusive preview.


He promised fans something a little bit different when he first announced the details of the song last week. And he wasn't lying. Gone is the dancepop of "Marching", the semi urban seasonings of ?Miss Unknown?, and his more familiar amalgamation of the two  the semi urban seasoned dancepop of "Hotter Than Fire" and a lot of his previous material. And in its place we've got Eric Saade coming out with a much more chilled out, laidback, and simplistic kind of pop song. Topically, the kind of pop song that sounds like summer.


"Coming Home" is a guitar driven, beat laden, sing-a-long number. His songs have always been hugely melodic, but "Coming Home" is a more contemporary and mature kind of melodic  in that it's something that fits in with the sound of modern radio, more so than the latest "Hitz For Kidz" compilation album (not that we're dissing the latter, you KNOW we love the latter!). Yes he's grown up by the sounds of ?"Home", but not too much thankfully. We're talking a year or so maturity here which is about right anyway. No maturity to his sound, while giving us more "Marching In The Name Of Love"s and therefore being amazing, just wouldn?t have been right. "Coming Home" is right.


We've been listening to the song a lot for the best part of an afternoon now. And while it was an enthusiastic thumbs-up on first listen, it's been getting consistently better as the listens go on. And that's always a good sign. Plus, we already get the feeling that it's one of the best songs he's ever released. Hooray for that!


Best parts: The chorus (which kind of has two parts), the post-chorus, the "I kinda miss you, I kinda miss you, I kinda miss you" middle eight, and finally the part where the sound drops out after the middle eight and then the chorus comes booming back. All good stuff.


A preview;


Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


"Coming Home" is the first single to be taken from Saade's fourth album "Forgive Me", which will be released later this summer. The song was written by the good man himself, along with Julimar Santos (or J-Son, as his mates call him), and Mats Lie Skaare. It was produced by longterm Saade tune wizard, Jason Gill.


Länk: http://www.scandipop.co.uk/eric-saade-co...coming-home-preview/

Av Josefin - 22 april 2013 14:48

Av Josefin - 22 april 2013 14:46

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards