ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Josefin - 20 april 2013 23:52

Då vet vi vad Eric gör nu, festar med sina grabbar :)

Av Josefin - 20 april 2013 13:15

 

Av Josefin - 20 april 2013 13:06

Av Josefin - 20 april 2013 12:18

Molly om att göra musik i LA, pojkvännen Danny – och att festa med Chris Brown

 

Här, under palmerna i Los Angeles, börjar Molly Sandén om.

Ny stad, nytt jobb, nya låtar, ny pojkvän och – nytt fokus.

– Målet är att släppa musik utanför Sveriges gränser, säger hon.


Vi träffas på Henson Recording Studios i Hollywood.

Sedan en månad tillbaka är den stora inspelningsstudion hennes arbetsplats där hon är en av flera låtskrivare i den svenske stjärnproducenten Nadir ”RedOne” Khayats stall.

– Jag hade kunnat skriva hemma, men jag behövde komma bort och få lite miljöombyte.

Dels syftar Molly Sandén, 20, på suget efter nya utmaningar, dels på att hon ville slippa cirkusen kring hennes och Danny Saucedos relation

– Det har skrivits så mycket om mitt förhållande att musiken började komma i skymundan. Nu får jag ta ett kliv tillbaka och börja om lite.

”Alla artister är här”

Hon kallar sin plats i solen en nytändning.

– Det är möjligheternas stad, alla artister är här. Man trillar över grejor som man inte trodde skulle inträffa. Jag har till exempel varit på efterfest hemma hos Chris Brown.

Hon skrattar.

– Det stod stora vakter i dörren och såg elaka ut. Men Chris är skittrevlig. Han älskar RedOne och vi pratade om att jobba ihop.

Bor ihop med Danny

Först ska hennes egen musik bli klar. Till sommaren kommer en ep med fyra låtar.

– Den blir gladare, lättare och speglar där jag är i dag. Förra plattan var mörkare på många sätt.

– I fjol fanns det stunder när jag aldrig trodde att jag skulle kunna le igen.

Personliga problem, vänner som inte visade sig vara vänner och för mycket jobb fick ner henne på knä.

Molly säger att vändningen kom under turnén förra sommaren och en efter­följande semester i Barcelona.

I dag bor hon och Danny, 27, ihop i en lägenhet i närheten av Beverly Hills. Medan hon är förtegen om förhållandet säger hon:

– Jag är lyckligare på alla plan.

Vill satsa på USA

Tanken är att de ska ha Kalifornien som bas de närmsta åren.

– Jag vill komma in i språket mer. Det handlar om trovärdighet. Jag vill kunna stå på scen och förmedla känslor lika starkt som när jag sjunger på svenska.

– På sikt vill jag släppa musik i Europa. Sen här i USA.

Men den kommande sommaren tänker hon tillbringa i Sverige.

– Jag ska göra några smågrejor. Det blir ingen jätteturné som i fjol då jag gjorde 60 gig. Men jag måste få sjunga av mig lite. Jag kan inte bara sitta i studion hela dagarna. Då blir jag knäpp.


Molly om...

… livet i LA:

– Jag var här på en låtskrivartripp första gången 2009. Då tänkte jag på vilken grej det skulle vara att få jobba här som artist. Nu är jag här. Det är en sjukt häftig känsla. Jag lever min dröm.

… jobbet med lady gagas producent, redone:

– Det började med att han ville producera åt mig. Nu ingår jag och min låtskrivarpartner Aleena Gibson i hans stall och skriver både åt mig och andra.

… att vara tillsammans med någon i samma bransch:

– Jag hade sagt till mig själv att aldrig mer en musiker. Men jag trillade dit ändå. Det gick inte att stoppa.

Personfakta

Namn: Molly My Marianne Sandén. Ålder: 20 år. Familj: Pojkvännen Danny Saucedo, 27. Pappa Kennet, mamma Helena och systrarna Mimmi och Frida. Bostad: Lägenhet i Stockholm. Just nu bor hon och Danny ihop i en lägenhet i närheten av Beverly Hills. Yrke: Artist. Släpper en ny ep till sommaren.



Länk: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article16628547.ab


Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards