ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Marching(In the name of Love) Kapitel 8

Av Josefin - 19 mars 2013 16:00

           




Molly’s perspektiv

                                                  





När jag vaknade nästa dag så luktade det ute i köket, så jag gick upp och där ståg Roshi och stekte pannkakor.


-God morgon sa hon och log mot mig.


-God morgon sa jag och satt mig på en stol.




*



Sen efter i har ätit så åkte Roshi hem till sig och jag slappade framför tv:n en stund men sen blev jag rastlös så jag började att städa och rensa i hela lägenheten hela dagen.

När klockan blev halv sex så gjorde jag lite mat och satt mig framför tv:n och då precis ringd Eric och jag sken upp som solen när jag hörde hans röst när jag svarade.


”Hej älskling, hur är det i Finland?” sa jag.


”Jo det är bara bra, så nu är vi på väg till arenan inför konserten ikväll. hur är det med dig?” sa Eric.


”Trevligt, bara bra men saknar dig enormt mycket bara” sa jag.


”Saknar dig med, längtar tills imorgon när jag kommer hem till min prinsessa.”


”Du är för söt, längtar tills min prins kommer hem.”


”Älskar dig så himla mycket! Måste gå men du får ha det så bra så syns  vi imorgon runt tre, puss”


”Älskar dig med! Okej, lycka till ikväll min prins, puss” sa jag och sen la vi på.






Nästa dag

 

Idag så kommer äntligen Eric hem, gud vad jag saknar han. så ska jag göra en överraskning när han kommer hem, så jag åkte ner till Ica och handlade lite lyxig mat och så hittade jag doftljus som luktade härligt så det köpte jag och sen åkte jag hem när jag har betalad.




*




När jag kom så var klockan ett och jag hoppade snabbt in i duschen innan jag började med middagen. När jag kom ut så satt jag på ”Saade vol 2” och satt på mig min virkadeklänning och började med maten, när grytan skulle koka så dukade fram och tände ljus och ställde det på bordet och tände ljus i vardagsrummet sen var grytan färdig och klockan hade blivit kvart i tre och snart skulle Eric komma hem för jag fick ett sms att han satt i taxin från flygplatsen.


Jag hörde hur någon gick upp för trappan, sen hörde jag dörren gå upp.


-Jag är hemma nu sa Eric när han kom in och jag sprang emot han i en kram och kysste honom.


Gud vad jag har saknat hans kramar, att höra hans röst mot mitt öra och hans läppar. Sen när han hade tagit av sig skorna och jackan så tog hans hand och vi gick in till köket och han blev verkligen överraskad för det såg jag på hans min.




Eric’s perspektiv

 

När jag kom innanför dörren så kom Molly rusade mot mig i en kram och kysste mig och jag har verkligen saknat henne. När jag hade tagit av mig skorna och jackan så gick vi in till köket som var dukat med ljus på bordet och det luktade verkligen jätte gott med, jag gav Molly en puss på kinden sen gick vi och satt oss vid bordet och maten var hur god som helst.


-Det här var riktigt gott älskling sa jag och tog den sista tuggan av maten.


-Tack, jag ansträngde mig med maten för din skull sa Molly och log.




*




Nu låg vi i soffan och kollade på en film och bara myste resten av dagen framför tv:n.


-Jag älskar dig från hela mitt hjärta och det kommer jag göra så länge jag lever, sa jag och kollade Molly rakt in i hennes blåa ögon.


-och jag älskar dig och kommer göra det föralltid, du lyser upp min dag och jag kommer älska dig så länge jag lever, sa Molly.


Sen kände jag hennes läppar mot mina i en perfekt kyss, jag lyfte upp Molly så hon satt i mitt knä.

Sen när klockan blev elva så gick vi och la oss, vi myste innan vi somnade.



Nästa dag

Molly's perspektiv


När jag vaknade så var klockan halv elva och jag vände mig om men ingen Eric, eller någon lapp på hans kudde så jag gick upp och kollade om han var i vardagsrummet, köket och musikrummet men han var ingenstans i lägenheten och inte i badrummet heller, vart kan han vara? Eric är ledig idag det sa han igår. så vart kan han vara.......



Kapitel 8 :) Kommentera! <3

Vart kan Eric vara?  

 
 
nathalie

nathalie

19 mars 2013 17:16

gud vilka bra kapitel längtar till näste!!

http://saadesanden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards