ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Josefin - 10 mars 2013 21:14

     


Molly’s perspektiv

 

Klockan var halv åtta när jag vaknade och kunde inte somna om, jag log och vred mig lite men jag kunde verkligen inte somna om och Eric sov ju fortfarande med. Så jag reste mig upp sakta och gick ut till vardagsrummet och la mig i soffan och kollade på tv, men jag somnade där efter en timme ungefär, tills Eric kom ut och väckte mig runt tolv.


-God morgon älskling sa han och satt sig bredvid mig i soffan.


-God morgon sa jag och log och tittade in i hans underbara bruna ögon.


-Så hur känns det idag? sa Eric.


-Bättre, men det snurrar bara väldigt mycket sa jag.


Eric sa inget och pussade mig på pannan och gick ut till köket och gjorde något att äta och kom ut sen. Vi log i soffan och bara slappade idag och det var inget fint väder ute heller, så det passade perfekt att ha en riktig slappedag idag framför tv och en massa filmer.


Jag gick upp och skulle på toa, Eric log kvar i soffan men när jag skulle resa mig ifrån toan så började allting snurra så jag ramlade ihop.




Eric’s perspektiv

 

Jag log i soffan och kollade på tv när jag hörde en duns komma från badrummet, jag sprang dit och såg Molly ligg där på golvet jag kastade mig ner oss henne.


-Molly! Ropade jag och lyfte upp henne lite.


Sen såg jag att hennes ögon öppnades lite, och det blev jag glad.


-Vart är jag? Sa Molly yrande.


-Du skulle på toa sen log du på golvet när jag kom hit sa jag och lyfte upp Molly och bärde henne till sovrummet.




*


Det blev en tidig kväll för jag ska upp imorgon för en radiointervju och sen studion, sen blir det nog en sväng till gymmet med.


-God natt min ängel sa jag och pussade Molly på pannan.


-God natt min prins sa Molly och kom närmare mig.






*





3 dagar senare i Molly’s perspektiv

 

Det har gått 3 dagar sen jag slog i huvudet och redan nu var jag helt återställt och var mer piggar så idag ska jag åka till studion men till Erics för dom hade någon nyhet som gällde oss båda. Så vi satt oss i Erics bil på väg till studion och jag satt på radion och dom spelade Robin Stjernberg’s låt ”You” och jag började sjunga med i den.


-Gud vad jag älskar Robin’s låt! Sa jag och höjde volymen lite.


-Håller med dig älskling, han är hur grym som helst och det kommer säkert gå hur bra som helst för han i Eurovision sa Eric.


Nu kom vi fram till studion och gick emot dörren och gick in, där vi mötte J-son, Aleena på väg in med.


-Vad är det för någon nyhet? Sa Eric när vi kom in.


Dom såg luriga ut….


-Jo Eric du ska ju uppträda i Norge hela mars och du tänkte sjunga ”Imagine” och Tone kunde ju inte komma med så vi har pratat mycket om det här och tänkt om du kunde tänka dig att sjunga med Eric i Norge? Sa Tomas och kollade på mig.


-Ehm…. Det skulle vara hur roligt som helst sa jag och log ett stort leende och kollade på Eric sen som kramade om mig på sidan.


-Härligt, då kör vi så sa Tomas och log.


-När åker vi till Norge? Sa jag.

-Vi måste åka idag för det är imorgon redan, så ni får träna in låten idag sa Tomas och kollade på oss.


-Okej, men då sätter vi igång sa jag och hur glad som helst.




Eric’s perspektiv

 

Vi körde genom låten och det gick hur bra som helst men Molly tappade bort sig i låten lite, men det förstår jag för hon har inte hört låten så mycket och kan den. Men annars gick det jätte bra och vi repar imorgon med, sen var vi tvungen och att åka hem och packa innan vi ska åka till flyget som går fyra.


-Så hur känns det att åka till Norge nu? Sa jag när vi satt i bilen på väg hem.


-Helt underbart och spännande sa Molly och log.


-Du kommer att älska Norge sa jag och tog Mollys han med min ena hand medan jag körde med den andra.





*




På flyget till Norge


Molly’s perspektiv


Nu satt vi på flyget till Norge och jag var lite nervös för att flyga efter kraschen och det märkte Eric och tog min hand.


-Det kommer gå bra sa Eric och pussade mig på kinden.


Det fick mig att slappna av lite, när vi kom fram till Norge så sken solen och vi åkte till hotellet för att åka sen till plasten vi skulle spela på senare idag.



Där kom kapitel 2! :) vad tycker ni? och förlåt att ni fick vänta så länge men det har varit mycket i skolan nu, så var det menningen att den skulle komma ut igår men det var ju mellofinal igår :) men här är den, kommentera vad ni tycker om den? Kram <3

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards