ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Josefin - 1 mars 2013 11:15

Idag är det en ny månad så nu får vi vända blad i våra Saade-kalender!!!

Av Josefin - 1 mars 2013 10:52

 

Molly Sandén har rest ifrån nya kärleken Danny Saucedo för att sjunga för skolbarn i Sydafrika tillsammans med Måns Zelmerlöw. "Vi stöttar varandra på var sitt håll", säger hon. Foto: Karin Törnblom / Ibl Bildbyrå


HLUHLUWE/SYDAFRIKA. När pojkvännen Danny Saucedo har fullt upp med Melodifestivalen i Malmö på lördag väljer Molly Sandén att sjunga med skolbarn i Sydafrika.

–  Vi stöttar varandra på var sitt håll, säger Molly Sandén efter att för första gången mött skolbarnen i Bonga High School strax utanför Hluhluwe.

I arbetet med skolbarnen hittar Molly styrka och perspektiv i livet.


Tillsammans med Måns Zelmerlöw, också han ambassadör i välgörenhetsprojektet "Star for life" sjöng Molly Sandén för ett hundratal barn på den sydafrikanska landsbygden på onsdagen.

–  Det här började i höstas när mitt eget liv var i kris, både med brytningen med min dåvarande pojkvän Eric Saade och med mitt skivbolag. Jag visste inte vad "Star for life" var när jag tackade ja till att vara med på deras turné i Sverige.

Tillsammans med bland andra en ungdomskör från Sydafrika turnerade Molly Sandén och gav konserter i 21 städer i Sverige.

–  Deras kraft, deras livsglädje och ambitioner gav mig en nystart i livet. Jag menar, vad har vi för problem i Sverige egentligen i jämförelse med de här ungdomarna på den sydafrikanska landsbygden.

Gör blixtvisit i Sverige

Därför var det självklart för Molly att följa med till Sydafrika också nu, trots andra engagemang hemma i Sverige.

–  Den känslan går inte att beskriva när vi besökte skolan Bonga High och mötte blickarna, entusiasmen och gensvaret från eleverna.

I grunden handlar "Star for Life" om att hindra spridningen av aids bland skolungdomar i Sydafrika, men lika mycket om att ge ungdomar hopp om en egen framtid med hjälp av musik.

Molly blir kvar i Sydafrika ett par veckor till. Sedan blir det blixtvisit i Sverige innan hon drar vidare till Los Angeles. Där ska hon fortsätta arbetet med sin nästa platta tillsammans med producenten Red One.

–  Snacka om kontraster, från Sydafrika till den mest ytliga kändisfixerade platsen i världen. Förhoppningsvis får jag med mig något som kan bidra till att utveckla min egen musik, säger Molly Sandén.



Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards