ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Josefin - 29 april 2012 21:38

                                        

Ingen dansar disco som Saade-fansen

 

LIVE


Eric Saade

Lisebergshallen

Publik: 3 200

Det första som slår mig när jag kliver in i den, till sista platsen utsålda, Lisebergshallen är hur mycket plats och yta det finns. Uppskattningsvis 2 000 av de 3 200 besökarna är så väldigt små att de knappt tar nån plats.

Saade inleder dramatiskt med "Rocket Science" och det klassiska skugga mot ridå-tricket. Men det är när ridån faller som kvällens glada överraskning visar sig. Han har ett riktigt band. Och inte bara riktigt utan också riktigt bra. Samtliga låtar lyfter ordentligt från studioversionerna och i de stycken där Saade koncentrerar sig på dans eller klädbyte och bandet får svänga på själva är det inte utan att man för ett förvirrande ögonblick tror att man befinner sig på den där klubben hans musik påstås passa på. Och det är nog tur att Saade har denna musikaliska muskel att lyfta sig med eftersom det inte direkt är en låtskatt han sitter på. Låtar som "Break of dawn" och "Masquerade" är direkt svaga och hjälps heller inte upp av att Saade sätter sig och spelar lite taffligt piano och visar med all önskvärd tydlighet att han inte har någon balladröst.


Men en och annan hit har han ju vaskat fram trots allt. "Timeless" är oväntat tung och funky, "Manboy" är charmig med kepsdans samt kvällens högsta skrik och "Love is calling" är så enerverande att man inte kan värja sig. Men, ärligt talat, den här kvällen handlar ju inte om låtkvalitet. Den handlar om att Saade är söt och bra på att dansa och att han säger saker som "jag har vetat att jag skulle bli artist sen jag var sex år" och därmed tänder en massa små lågor i en massa små hjärtan. Den handlar om en unga människor som känner saker tillsammans, kanske för första gången, och varför ska jag vara en surgubbe och sabba deras fest? Så den där extra getingen är till er, små discodansare.

Av Josefin - 29 april 2012 21:21

Lyssna och njut!!! tycker det är orättivs att dom får lyssna på den live när inte dom andra städerna fick.. jag vet att den släppte i fredags men jag tycker att den inte skulle vara med fast det var turneavslutning...

Av Josefin - 29 april 2012 19:08

 
Av Josefin - 29 april 2012 10:53

Av Josefin - 29 april 2012 10:07


Är så avis på henne!!!!

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards