ERIC OCH MOLLY

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Josefin - 27 mars 2012 21:12

 

Eric sänker bort backstagepass-pengarna till "Min stora dag"???


Det är ju fint av Eric :D

Av Josefin - 27 mars 2012 20:14

  Söt :D

   Härlig bild på Eric :D

  Snygg :D

 

Härlig bild på en snygging :D

Av Josefin - 27 mars 2012 20:13

 

Av Josefin - 27 mars 2012 19:25

Saade slår tillbaka mot priskritiken

 

”Man träffar inte fansen på en arenaturné annars”

1495 kronor för ett snack, en autograf och en bild startade en folkstorm. Efter den massiva kritiken över att sälja möten med sig själv till sina fans, slår nu Eric Saade ifrån sig. 

– Det här är inte anpassat efter barn, säger han till Nöjesbladet.

De senaste dygnen har popartisten Eric Saade fått ta emot hård kritik från både fans och artistkollegor. Anledningen är att han valt att ta 1495 kronor från sina fans för att träffa honom backstage. Nu slår Saade ifrån sig kritiken och menar att folk inte förstår vad det handlar om.

– Det är snarare såhär: hur kom vi fram till att vi ens ska träffa dem? Det gör man inte på en arenaturné annars, säger han till Nöjesbladet.

Enligt Eric Saade fick han idén från de internationella fansen. Flera av dem hörde av sig och frågade om det fanns en möjlighet att träffa honom efter konserterna under den kommande turnén, vilket det till en början inte gjorde.

– Så jag ville ge dem en chans att träffa mig. Inte bara i någon minut, utan få följa med till min loge och så. Vi var tvungna att sätta ett högt pris för att det bara skulle vara hardcorefansen som betalade det, annars skulle det inte fungera. Beyonce tog 6 000 spänn. Vi tänkte att vi chillar och hamnade på det här priset.

”Har suttit med fans i fem timmar”

Att det skulle vara orättvist för de som inte har råd att träffa honom håller han inte med om. Han träffar gärna sina fans vid andra tillfällen och påminner om att han under de senare två åren varit ute på fyra signeringsturnéer.

– Då har jag suttit i fem timmar. Många artister går efter två. Jag har alltid som princip att alla ska få en autograf men det går ju inte att signera efter att man har stått på scen så länge som jag gör under turnén. Man är helt färdig efteråt. Vi klockade hur lång tid det skulle ta att signera åt alla och det skulle vara i mer än sju timmar, säger Eric Saade.

Enligt honom handlar det heller inte om att tjäna några pengar eftersom det länge har planerats att intäkterna från backstagepassen ska gå till välgörenhetsorganisationen ”Min stora dag”. Något som skulle avslöjas på fredag i samband med att 40 barn därifrån ska gå på hans genrep.

– Men nu sabbades ju den överraskningen, säger han.

Trots all negativ publicitet hans backstagepass orsakat skulle Eric Saade inte ha gjort upplägget annorlunda i dag.

– Tvärtom. Det är supercoolt att jag är den första svenska artist som gör det här. Men jag kan förstå att folk blir upprörda. Det här är Sverige, kanske är folk avundsjuka. Mina internationella fans tycker det är jättekonstigt att folk reagerar.

Tror du inte reaktionerna kan bero på att många av dina fans är barn?

– Det här är inte anpassat efter barn. De har inte de pengarna. Min turné är inte heller det. Ska jag ta på mig rosa byxor bara för att det är många tjejer som lyssnar på mig, eller? Jag har sett att flera artister kritiserat mig men det bara rinner av mig.

Om man går fram till dig på gatan och ber om en autograf och en bild. Ber du personen att hosta upp då?

– Absolut inte. Jag har aldrig sagt nej till sådant.

Skulle du själv kunna tänka dig att betala för att träffa en artist?

– Absolut med Justin Timberlake.

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards