ERIC OCH MOLLY

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Ett andrum i Melodifestivalen

Av Josefin - 13 februari 2012 16:24

Ett andrum i Melodifestivalen
 
Molly gillar girlpower:
Adele
Sia
Rihanna

Molly Sandén känner sig lite schizofren – känslorna går upp och ner och det är en skräckblandad förtjusning som bubblar i magen. Men när Molly äntrar Melodifestivalenscenen för andra gången på lördag är det inte för att vinna, utan för att beröra.

Låten ”Why am I crying” handlar om tomhet, ensamhet och hur man intalar sig själv att man är stark och kommer att klara sig. Den är självupplevd och därför väldigt självutlämnande.

Trots att Molly inte ens har hunnit fylla tjugo har hennes privatliv redan hängts ut i media ett flertal gånger. Det flyttas ihop, flyttas isär och nu senast – Molly dejtar Andreas Weise?
– Jag får höra så mycket som jag inte visste om mig själv genom media. Det är helt galet, vi är tydligen jättelyckliga. I verkligheten umgås vi inte ens – vi hälsar på varandra när vi ses, säger Molly.

Men så var Molly också bara 13 år när hon slog igenom i Junior Eurovision Song Contest 2006. Hon kommer ihåg de första elaka kommentarerna som skrevs om henne på nätet, de första skvallerintervjuerna som publicerades och de första skandalerna. Då tog hon väldigt illa vid sig.

Värst var det under hennes medverkande i TV4:s underhållningsprogram Let’s Dance 2010. Någon skrev elaka kommentarer om hennes vikt på nätet och vips skrevs en artikel om hur Molly mobbas om sin övervikt. Det ledde till att Molly fick riktigt dålig självkänsla och kroppsnoja.
– Men det blev också vändpunkten. Jag bestämde mig för att skita i vad folk skriver om mig. Om man går så långt att man skriver elaka kommentarer för att såra mig, då är det förmodligen den personen som mår väldigt dåligt och den personen det är synd om, säger Molly.
Hon har fortfarande inte vant sig vid att läsa saker om sig själv men hon har lärt sig att inte ta åt sig har fått mer skinn på näsan.

På lördag bjuder Molly på sig själv och sina tankar. Hon hoppas att hennes låt blir ett slags andrum från alla tornartshöjningar, guldregn och glassplitter som Melodifestivalen bjuder på i överflöd.
– Min låt är inte anpassad efter Melodifestivalen, utan den kommer från mitt hjärta och är en äkta låt med ett budskap som jag verkligen hoppas kunna förmedla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 25 augusti 2015 16:37


Som ni har märkt så bloggar jag inte så ofta nu... Men har inte haft tid eller ork med det, och vill inte ta bort bloggen heller så kommer ta en blogg-paus ett tag nu för har ingen tid nu för tillfället! Vet inte hur länge jag kommer ta en paus... ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 22:49


http://www.expressen.se/noje/saade-pa-scen-med-exet-molly-sanden/ ...

Av Josefin - 10 augusti 2015 20:42


Blev så himla glad när jag såg den här bilden på Mollys instagram! Sjukt fina dom är!...

Av Josefin - 3 augusti 2015 19:49


Eric ska ju uppträda på rockbjörnen nästa onsdag! Och nu ska även Molly uppträde där! ...

Presentation


Hej jag är en 95:a som älskar Eric Saade & Molly Sanden!!i den här bloggen kommer du få musik,bilder,fakta och om du har några bilder på dom så kan du skicka till den här e-mailen s-t-nos@live.se

Instagram: ericochmolly

blogresponse

Fråga mig

167 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar ni mest med bloggen? ;)
 Bilder
 Novellerna
 Att den handlar om Eric & Molly
 Info

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards